bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

logo

گروه بیات

«

وبلاگ

«

مهاجرت

«

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی|بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی|بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی|بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی|بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی|بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی|بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی

دسته‌بندی نشده

بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی | معرفی 10 کشور برتر

در این صفحه می خوانید:

آیا به دنبال مهاجرت هستید و می‌خواهید بدانید که بهترین کشور دنیا برای سرمایه گذاری و زندگی کجاست؟ طبق گزارش US News & World Report، بر اساس نظرسنجی که از 17000 نفر از 85 کشور را بر اساس 76 شاخص ارزیابی می‌کنند، رتبه‌بندی صورت گرفته است. از آموزش گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی و ایمنی، عوامل زیادی برای اندازه‌گیری کیفیت زندگی و مشخص کردن بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی وجود دارد. بنابراین، اگر آماده‌اید تا بدانید بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی، کار و تفریح کجا هستند با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

بهترین کشورها برای زندگی؛ معرفی 10 کشور برتر

در قسمت به بررسی کشورهایی می‌پردازیم که رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند.

1.  نیوزلند

نیوزلند در سراسر جهان به دلیل کیفیت بالای زندگی و سرعت پایین آن شناخته شده است. نیوزیلندی‌ها به سخت‌کوشی در کار معروف هستند، اما آن‌ها به تعادلی سالم میان کار و زندگی اهمیت می‌دهند. حتی در بزرگ‌ترین شهرها، ساحل، مسیر دوچرخه‌سواری یا پارک ملی هرگز از دسترس شما دور نیست. اگر شهروند این کشور یا مقیم آنجا هستید، یا ویزای کاری با حداقل دو سال اعتبار دارید، مراقبت‌های بهداشتی عمومی در نیوزلند برای شما رایگان یا کم‌هزینه است. حتی اگر ویزای موقت دارید، ممکن است تحت شرایط خاصی بتوانید خدمات مختلفی را دریافت کنید.

2. استرالیا

استرالیا کشوری مرفه با اقتصاد مبتنی بر بازار است. ساکنان استرالیا عاشق ورزش هستند و امید به زندگی برای مردان و زنان زیاد است. شهرهای استرالیا معمولاً در ارزیابی زیست پذیری رتبه بالایی دارند. در اواخر سال 2017، رأی‌دهندگان با اکثریت قاطع قانون ازدواج هم‌جنس‌گرایان را تائید کردند. کیفیت بالای آموزش استرالیا نیز در سراسر جهان شناخته شده است.

3.  هلند

در نظرسنجی سال 2022، هلند در مجموع، در رتبه هشتم قرار گرفت. ثبات سیاسی و سیستم‌های بهداشت عمومی و آموزش توسعه‌یافته، این کشور را در رتبه‌بندی‌ها متمایز می‌کند. هلند اولین کشوری بود که ازدواج هم‌جنس‌گرایان را قانونی کرد. همچنین هلند به خاطر جامعه بردبارش مشهور است. این کشور دارای بیشترین تمرکز موزه‌ها در جهان و 32 هزار کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری است که مردم را به فعالیت بیشتر تشویق می‌کند. هلندی‌ها 52 درصد مالیات بر دستمزد خود می‌پردازند. با این حال، آن‌ها شکایتی ندارند، زیرا کشورشان زندگی باکیفیتی را به آن‌ها ارائه می‌دهد. حمل و نقل عمومی در این کشور بسیار کارآمد است، دستمزدها خوب است، کشور امن است و آموزش عالی است.

4. آلمان

آلمان بدون شک یکی از قدرتمندترین قدرت‌های اقتصادی جهان است که در رتبه هفتم کلی فهرست قرار دارد. این کشور دارای اقتصاد قوی و همچنین سیستم‌های آموزشی و بهداشتی عمومی توسعه‌یافته است. از دیگر مزایای آن می‌توان به نیروی کار آموزش‌دیده و متنوع و همچنین بخش‌های مخابراتی، بهداشتی و گردشگری پررونق اشاره کرد. آلمان همچنین یک رهبر جهانی در واردات و صادرات و همچنین زادگاه نمادهای فرهنگی تاریخی متعدد است.

5. فنلاند

فنلاند به دلیل ایمنی و امنیت، سیستم آموزش عمومی توسعه‌یافته و جذابیت برای خانواده‌ها در این رتبه‌بندی برجسته است. این کشور یک رهبر جهانی در آموزش است. فنلاند همچنین از نظر عملکرد در حقوق مدنی، کیفیت زندگی و آزادی مطبوعات در رتبه بالایی قرار دارد. فنلاند همچنین یکی از اولین کشورهای جهان بود که به زنان حق رأی داد. اقتصاد فنلاند مبتنی بر بازار آزاد است و این کشور مانند همسایگان شمال اروپا سرمایه‌گذاری زیادی در شبکه‌های امنیت اجتماعی و خدمات عمومی انجام می‌دهد.

6.  نروژ

نروژ در مجموع رتبه پنجم را در نظرسنجی برای تعیین بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی را کسب کرده است. امنیت، سیاست پایدار و سیستم آموزشی عمومی توسعه‌یافته نروژ در این رتبه‌بندی برجسته است. این کشور یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت است و با داشتن آموزش عالی رایگان و ادبیات غنی خود، یکی از آبادترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. این کشور یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشور‌های جهان است که استاندارد زندگی بالایی دارد و به یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی شهرت دارد.

نروژ همچنین به عنوان یک کشور عالی برای کار در اروپا در نظر گرفته می‌شود و سیاست‌هایی مانند مرخصی زایمان و برابری جنسیتی نیز دارد. نرخ بیکاری در این کشور پایین است و دستمزدها رقابتی است، به ویژه برای کسانی که دارای مدرک تحصیلی بالایی هستند.

7. سوئیس

رتبه‌بندی سوئیس توسط عواملی مانند اقتصاد، سیاست‌های باثبات و سیستم آموزش عمومی توسعه‌یافته تضمین می‌شود. این کشور دارای نرخ بیکاری پایین و نیروی کار تحصیل‌کرده است. اقتصاد توسط نرخ‌های مالیات پایین، بخش خدمات بسیار توسعه‌یافته و صنعت تولید قوی مجهز به تکنولوژی بالا تقویت می‌شود. در نتیجه، زندگی در سوئیس برای کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند بسیار جذاب می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که سوئیس رتبه اول را در نظرسنجی بهترین کشورها برای بازنشستگی دارد.

8.  کانادا

کانادا یکی از امن‌ترین کشورهاست. در حالی که استاندارد زندگی در هر کشوری از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است، نگاهی به چندین شاخص اجتماعی نشان می‌دهد که کانادایی‌ها از این کشور بسیار راضی هستند. کانادایی‌ها معمولاً افراد سالمی هستند که عموماً از هیچ‌گونه بیماری خطرناک یا عفونی رنج نمی‌برند.

کانادا یک جامعه صنعتی با تکنولوژی بالا است. همچنین صنعت خدمات مهم‌ترین محرک اقتصادی در کانادا است، این کشور انرژی، غذا و مواد معدنی زیادی نیز صادر می‌کند. کانادا سومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است. این کشور همچنین دارای سومین ذخایر بزرگ نفتی است. به دلیل قدرت اقتصاد کانادا، کانادایی‌ها کیفیت زندگی بسیار بالایی دارند.

با توجه به معیارهای کیفیت زیست محیطی، کانادا در رده‌بندی تعیین بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی رتبه بالایی را کسب می‌کند. قانون اساسی کانادا مردان و زنان را از نظر قانونی برابر اعلام می‌کند و قوانین حقوق بشر استانی و فدرال از آن‌ها در برابر تبعیض جنسیتی توسط دولت و مشاغل بخش خصوصی محافظت می‌کند. ازدواج، طلاق و خدمت سربازی همگی بر اساس قوانین فدرال به طور رسمی از تبعیض جنسیتی مستثنی هستند.

9. دانمارک

دانمارک از نظر کیفیت زندگی دومین کشور جهان است. عواملی مانند برابری درآمد، سیاست باثبات، امنیت و سیستم‌های آموزشی و بهداشت عمومی خوب بر رتبه دانمارک در تعیین بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی تأثیر می‌گذارد. دولت دانمارک به عنوان یک نهاد بسیار باثبات و شفاف شناخته می‌شود. این کشور تحت سلطنت مشروطه عمل می‌کند و اعضای بالاترین نهاد قانون‌گذاری دانمارک، Folketing، توسط مردم انتخاب می‌شوند.

دولت دانمارک مترقی است و ساختار اجتماعی این کشور پویایی اجتماعی قابل تحسینی دارد. از طریق مالیات تدریجی، کشور دارای یک سیستم بهداشتی همگانی است که در آن شهروندان خدمات پزشکی رایگان دریافت می‌کنند. تحصیلات عالی نیز رایگان است. دانمارک دارای چندین بخش صنعتی پیشرو مانند فرآوری مواد غذایی، تولید آهن، فولاد و ماشین‌آلات و گردشگری است. ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی، داروسازی، غذاهای فرآوری شده و مبلمان عمده صادرات این کشور هستند.

10.   سوئد

سوئد برترین کشور در رتبه‌بندی بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی در سال 2022 است. این کشور در رتبه‌بندی کیفیت زندگی برای سیستم‌های بهداشتی و آموزش عمومی توسعه‌یافته، امنیت، ثبات اقتصادی و سیاست برجسته است. علاوه بر این، سوئد به پایداری، حقوق بشر، توزیع ثروت و آموزش دانشگاهی متعهد است. این کشور زیبا، با مناظر خیره‌کننده، شهرهای شگفت‌انگیز و جمعیتی بسیار تحصیل‌کرده، مکانی مناسب برای سرمایه گذاری و زندگی محسوب می‌شود.


ملاک بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی

در ادامه برخی از عوامل حیاتی که به روش شناسی در تعریف بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی کمک می‌کند، اشاره شده است.

کیفیت زندگی: در کشورهای با رتبه برتر، مقرون‌ به‌ صرفه بودن، بازار کار خوب، ثبات اقتصادی و محیط‌های مناسب برای خانواده را خواهید یافت. احساس برابری درآمد در کنار یک سیستم آموزش عمومی توسعه‌ یافته که آینده نسل بعدی را تضمین می‌کند، نقش بزرگی ایفا می‌کند.

سلامت: سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی قوی و دسترسی آسان به مراقبت‌های پزشکی ضروری است. علاوه بر ارائه مراقبت‌های بهداشتی عالی، یک کشور باید بر اقدامات پیشگیرانه و ابتکارات سلامتی نیز تمرکز کند.

آموزش: یک سیستم آموزشی قوی در آینده یک کشور نقش بسزایی را بازی می‌کند. نوآوری در آموزش و فرصت‌های یادگیری مادام‌العمر شاخص‌های اساسی و مهمی در رتبه‌بندی آموزشی یک کشور هستند.

کارآفرینی: ارتباطات با جهان، جمعیت تحصیل‌کرده، نوآوری، شیوه‌های تجاری شفاف و توسعه، چارچوب قانونی محیطی را ایجاد می‌کند که موفقیت در کارآفرینی را افزایش می‌دهد.

چابکی اجتماعی: پویایی، سازگاری، مدرنیته فرهنگی و ترقی‌گرایی یک کشور تعیین‌کننده سرعت واکنش آن کشور به تغییرات جهانی است. چابکی اغلب به یک جامعه پرجنب‌وجوش و پاسخگو تبدیل اشاره دارد که در آن افراد شکوفا می‌شوند.

هدف اجتماعی: عواملی مانند کیفیت محیطی، تمرکز بر حقوق بشر، برابری جنسیتی و نژادی، آزادی مذهبی، احترام به حقوق مالکیت و اهداف آب و هوایی برای ارزیابی مهم هستند.

درآمد: ثبات درآمد و فرصت‌های رشد برای شاخص ارزیابی یک کشور محوری و اساسی هستند. کشورهایی با بازارهای کار متنوع و شرایط اقتصادی مساعد، چشم‌اندازهای سودآوری را به مردمانش ارائه می‌دهند.

فضای تجارت مناسب: هزینه‌های تولید، بوروکراسی، محیط مالیاتی مطلوب، فساد و شفافیت دولت در این فاکتور ارزیابی مهم هستند.

ماجراجویی: کشورهایی که برای گردشگری مناسب هستند، دارای آب و هوای گرم، مناظر خیره‌کننده و فعالیت‌های سرگرم‌کننده هستند.

میراث: غنای فرهنگی یک مکان بر جذابیت آن می‌افزاید. دسترسی فرهنگی، تاریخ غنی، جاذبه‌های جغرافیایی و غذای با کیفیت عالی، تاروپود یک زندگی رضایت‌بخش را برای انسان‌ها می‌بافند.


منبع ارزیابی بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی

داده‌های ما از شاخص توسعه انسانی، گزارشی تأثیرگذار است که سالانه توسط برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) منتشر می‌شود و همچنین گزارشی از یافته‌های US News ، wherecani.live و World Report است که یک مرجع معتبر در رتبه‌بندی جهانی به شمار می‌رود. این رویکرد چندبعدی به ما اجازه می‌دهد تا درک جامعی از بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی در اختیار شما قرار دهیم. ابعاد کلیدی مورد استفاده در ارزیابی بهترین کشور برای سرمایه گذاری و زندگی عبارت‌اند از: بهداشت، آموزش و درآمد. این گزارش که 189 کشور را پوشش می‌دهد، از داده‌های منابع مختلف ملی و بین‌المللی استفاده می‌کند و چشم‌انداز جامعی را ارائه می‌دهد.

چه در حال برنامه‌ریزی برای مهاجرت باشید و چه فقط کنجکاو باشید، این رتبه‌بندی‌ها بینشی را در مورد آنچه یک مکان عالی برای زندگی ارائه می‌کند، به شما می‌دهد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و آموزنده باشد.


بهترین کشور برای زندگی از نظر آزادی

برای آگاهی از بهترین کشورها از نظر آزادی، به داده‌های ارائه شده توسط موسسه کاتو مراجعه می‌کنیم. مؤسسه کاتو که به خاطر تعهد نزدیک به پنج دهه خود به ترویج آزادی، حقوق بشر و دموکراسی مشهور است، ابعاد مختلف آزادی را به دقت ارزیابی می کند. این ارزیابی از مجموعه ای جامع از 82 معیار متمایز گرفته شده است که جنبه هایی مانند آزادی بیان، آزادی های فردی و استقلال اقتصادی را در بر می گیرد. ده کشور برتری که از این بررسی به عنوان بهشت آزادی بیرون آمده اند عبارتند از: سوئیس، نیوزیلند، دانمارک، استونی، ایرلند، فنلاند، کانادا، استرالیا، سوئد و لوکزامبورگ.


بهترین کشورها برای زندگی از نظر سطح رفاه

بهترین کشورها برای زندگی از نظر سطح رفاه، با بررسی دقیق قابل تشخیص است. شاخص رفاه لگاتوم به عنوان یک چراغ راهنما در این ارزیابی عمل می‌کند. مؤسسه لگاتوم به طور دقیق شاخص رفاه را ارزیابی می کند و طیف جامعی از 12 دسته کلی و 67 معیار پیچیده را تجزیه و تحلیل می کند. این معیارها جنبه های مختلفی از جمله ثبات اقتصادی، اقدامات امنیتی، فضای سیاسی، انسجام اجتماعی، فرصت های آموزشی و موارد دیگر را در بر می گیرد. بنابراین، کشورهایی که در این شاخص رتبه بالایی دارند، نه تنها در یک بعد مثال زدنی هستند، بلکه در زمینه های دیگر نیز نمونه می‌باشند؛‌ کشورهایی همچون دانمارک (Denmark)، نروژ (Norway)، سوئد (Sweden)، فنلاند (Finland)، سوئیس (Switzerland)، هلند (Netherlands)، لوکزامبورگ (Luxembourg).


بهترین کشورها برای زندگی از نظر سلامت و بهداشت

اطلاعات زیر براساس داده‌های مجله‌ی CEOWORLD است. با بررسی این داده ها، کشورها بر اساس مجموعه ای جامع از عوامل مرتبط با سلامت، از جمله زیرساخت های پزشکی، پرسنل مراقبت‌های بهداشتی، دسترسی به دارو، مقرون به صرفه بودن درمان، و آمادگی در برابر بحران ارزیابی می شوند. در اینجا، ما چند کشور را معرفی می‌کنیم، کشورهایی که در سطح جهانی به دلیل استانداردهای بهداشتی شهرت دارند: کره جنوبی، تایوان، دانمارک، اتریش و ژاپن.


بهترین کشورها برای زندگی از نظر آموزش

هنگام در نظر گرفتن بهترین کشورها برای آموزش، معیارهای مختلفی مطرح می شود و منابع مختلف ممکن است آنها را به طور متفاوتی اولویت بندی کنند. با این حال، دو روند ثابت ظاهر می شود:

ایالات متحده و انگلیس به طور مداوم در بین 5 کشور برتر قرار دارند که نشان دهنده سرمایه گذاری قابل توجه آنها در آموزش است.

کشورهای آسیای شرقی به طور مداوم در بین 10 کشور برتر برای آموزش جایگاه خود را تضمین می کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مجله CEOWORLD و وب سایت US NEWS، تجزیه و تحلیل ما بر عواملی مانند کیفیت آموزشی، زیرساخت‌ها و فرصت‌های رشد پس از تحصیل متمرکز است. بر این اساس کشورهای پیشرو از نظر کیفیت آموزش عبارتند از: انگلستان، آمریکا، دانمارک، کانادا، آلمان و ژاپن.


بهترین کشورها برای زندگی از نظر امنیت

مطالعه اخیر انجام شده توسط موسسه بیمه بین‌المللی ویلیام راسل، امن ترین کشورهای جهان را برای مهاجران مشخص می‌کند و یافته‌های جالبی را ارائه می دهد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم. این مجموعه با در نظر گرفتن معیارهای مختلفی از جمله ثبات سیاسی، ایمنی شخصی، امنیت حمل و نقل و امنیت سایبری با دقت ساخته شده است. کشورهایی که به عنوان پیشتاز در تضمین امنیت ظاهر می‌شوند عبارتند از دانمارک، ایسلند، کانادا، ژاپن و سنگاپور هستند


بهترین کشورها برای زندگی از نظر درآمد و بازارکار

هنگام ارزیابی بهترین کشورها برای زندگی از نظر درآمد و بازار کار، تمایز بین این دو بسیار مهم است. در حالی که یک کشور ممکن است دستمزدهای بالایی ارائه دهد، بازار کار آن ممکن است آنقدر رونق نداشته باشد، یا دریافت ویزا ممکن است چالش هایی را ایجاد کند، همانطور که لوکزامبورگ نمونه آن است.

بنابراین، در این بخش، تمرکز ما بر کشورهایی است که در چندین جنبه برتر هستند:

آنها بازارهای کار قوی دارند.

آنها دستمزد رقابتی ارائه می دهند.

اخذ ویزای کار نسبتا امکان پذیر است.

از این رو، گردآوری کشورهای برتر برای کار و زندگی منعکس کننده این عوامل به هم پیوسته است. از جمله این کشورها می‌توان به کانادا، آلمان، استرالیا، امارات، دانمارک، استرالیا و لوکزامبورگ اشاره کرد.


بهترین کشورها برای زندگی از نظر هزینه‌های زندگی

هنگام بررسی محل مهاجرت، طبیعی است که وضعیت مالی خود را در نظر بگیریم. در این زمینه، ما تمرکز خود را صرفاً بر روی هزینه زندگی ساده می کنیم. با استفاده از داده های ارائه شده توسط پایگاه داده Nambeo، ما مقرون به صرفه ترین کشورها را برای اقامت معرفی می کنیم.

با این حال، لازم است اذعان کنیم که مقرون به صرفه بودن به تنهایی کیفیت زندگی را تعیین نمی کند. در حالی که برخی کشورها ممکن است هزینه‌های زندگی بسیار پایینی را ارائه دهند، عواملی مانند ایمنی و کیفیت زندگی بسیار مهم هستند. در نتیجه، ما کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان یا عراق را با وجود مقرون به صرفه بودن، به دلیل ملاحظات دیگر مستثنی می کنیم.

از جمله ارزان‌ترین کشورها در میان کشورهایی با حداقل استاندارد زندگی برای مهاجرت، می‌توان به کشورهای زیر اشاره کرد: پرتغال، عمان، اسپانیا، یونان، امارات، قطر، آلمان و ایتالیا.


بهترین کشورها برای زندگی از نظر شادی و امید به زندگی

هنگام ارزیابی بهترین کشورها برای زندگی از نظر شادی و امید به زندگی، به منابع معتبر مراجعه می‌کنیم، منابعی همچون : گزارش شادی جهانی سازمان ملل برای سال 2023 و آمار سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در سال 2020.

جای تعجب نیست که کشورهای اسکاندیناوی بار دیگر بر آن تسلط دارند. به نظر می رسد هیچ لیستی از بهترین کشورها بدون ذکر آنها کامل نیست. بر اساس گزارش جهانی شادی، فنلاند و دانمارک به عنوان شادترین کشورهای روی کره زمین ظاهر می شوند. با این حال، در مورد امید به زندگی، کشورهای آسیایی پیشتاز هستند. ژاپن و کره جنوبی بالاترین شاخص امید به زندگی را دارند و پس از آن نروژ.


سؤالات متداول

چه چیزی این کشورها را بهترین کشورهای جهان برای زندگی در سال 2024 می‌کند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال 2024 با ترکیبی از عوامل مانند مسکن، کیفیت آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، فرصت‌های شغلی و کیفیت کلی زندگی تعیین می‌شوند. ما درآمد، ثبات شغلی، ثبات سیاسی، آزادی‌های شخصی و مراقبت از محیط‌زیست را نیز در نظر می‌گیریم.

"بهترین" کشور می‌تواند ذهنی باشد و از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. ممکن است به شادی، ثبات مالی، ترجیحات آب و هوایی یا سایر معیارهای فردی دیگری نیز بستگی داشته باشد. با این حال، ما برای تعیین لیست خود به منابع ذکر شده در بالا تکیه می‌کنیم.


بهترین کشور دنیا برای زندگی کدام است و چرا؟

سوئد به دلیل جایگاه برتر در شاخص‌های جهانی مانند شاخص توسعه انسانی، شاخص پیشرفت اجتماعی و شاخص کیفیت زندگی، به عنوان بهترین مکان برای زندگی شناخته می‌شود. این شاخص‌ها به عواملی مانند رشد اقتصادی، نوآوری، پیشرفت و جذابیت جغرافیایی نگاه می‌کنند.

توجه داشته باشید، بسیاری از کشورهای دیگر وجود دارند که بر اساس یک سری عوامل مانند مراقبت‌های بهداشتی همگانی، آموزش با کیفیت، امنیت شغلی، تنوع فرهنگی، آلودگی کم هوا، درآمد متوسط، مسکن مقرون‌به‌صرفه، فعال بودن، می‌توان آن‌ها را به عنوان بهترین کشورها برای زندگی در نظر گرفت. سبک زندگی، نیز ممکن است یکی از فاکتورهای سلیقه‌ای دیگر باشد. کشورهای اروپایی در این فهرست غالب هستند. اما در کل و به طور خاص، اروپای شمالی و پس از آن اروپای غربی و بقیه اتحادیه اروپا رقبای بسیار قوی برای بهترین کشور برای زندگی در جهان هستند.


کدام کشور برای شروع زندگی بهتر است؟

بهترین کشور برای شروع زندگی واقعاً به تعریف خود شما از "بهترین زندگی" بستگی دارد. با این حال، سوئد، دانمارک و کانادا با رتبه‌های چشمگیر خود در گزارش‌های مختلف جهانی مانند شاخص توسعه انسانی، شاخص پیشرفت اجتماعی و شاخص کیفیت زندگی را می‌توان بهترین مکان برای شروع یک زندگی جدید دانست.


زیباترین کشور دنیا کدام است؟

"خوب‌ترین" کشور بستگی به این دارد که شما برای چه چیزی ارزش بیشتری قائل هستید. اگر عاشق زیبایی‌های طبیعی هستید، نیوزلند یا ایسلند ممکن است برای شما مناسب باشند. اگر تحصیلات، زندگی خانوادگی و شادی برای شما کلیدی هستند، فنلاند می‌تواند انتخاب شما باشد. برای مراقبت‌های اجتماعی و خدمات عمومی عالی، فنلاند، نروژ، سوئیس، پرتغال یا ایرلند ممکن است بهترین‌ها باشند، به ویژه برای کارآفرینان جهانی.


امن‌ترین کشور آمریکای شمالی کدام است؟

کانادا به عنوان امن‌ترین کشور و همچنین بهترین کشور در آمریکای شمالی عنوان بهترین را به خود اختصاص داده و با امتیاز 1.389 در رتبه دوازدهم در شاخص جهانی صلح قرار دارد. این کشور به دلیل ثبات سیاسی، نرخ پایین جرم و جنایت و روابط دوستانه با همسایگان خویش شناخته شده است.


آیا بهترین کشور برای زندگی، شادترین کشور می‌تواند باشد؟

خوشبختی در یک کشور یک معیار پیچیده است. سازمان ملل متحد و مجمع جهانی اقتصاد سال‌هاست که شادی جهانی را بررسی کرده‌اند. مطالعاتی مانند گزارش جهانی شادی، عوامل بسیاری مانند برابری جنسیتی، آزادی مذهبی و برابری درآمد را در ارزیابی کلی شادی و کیفیت زندگی در یک کشور در نظر می‌گیرند. به طور کلی، کشورهایی که در صدر فهرست قرار دارند، محیطی دوستانه و دلپذیر هم برای مهاجران و هم برای گردشگران دارند.


شاخص توسعه انسانی چیست؟

شاخص توسعه انسانی (HDI) اندازه‌گیری خلاصه‌ای از توسعه انسانی بر اساس سلامت، آموزش و برخورداری از استانداردهای زندگی است. میانگین هندسی، شاخص‌های نرمال را برای این سه بعد محاسبه می‌کند.

برچسب ها:

اشتراک گذاری

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

2

دیدگاه

مهدی

date

1403/01/29

.

14:35

عالی بود .

رامین

date

1403/02/01

.

11:39

تشکر از مطالب خوب شما