bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

logo

گروه بیات

«

وبلاگ

«

مهاجرت

«

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

مهاجرت

شرایط مهاجرت و زندگی در ترکیه چیست؟

در این صفحه می خوانید:

زندگی در ترکیه

می‌دانیم که زندگی در ترکیه برای بسیاری از ایرانی‌ها قابل دسترس بوده و بخاطر روابط دیپلماتیک این کشور با ایران، همسایگی جغرافیایی ونزدیکی تقریبی فرهنگی، اقامت و زندگی در این کشور دوست‌داشتنی چندان برای ایرانی‌ها دور از دسترس نیست. اگر دنبال زندگی در ترکیه هستید، این مقاله یک راهنمای خوب برای شما خواهد بود تا با شرایط زندگی و کار در ترکیه و همینطور آب و هوای نواحی مختلف این کشور، شرایط اقامت و حتی فرهنگ مردمش آشنا شوید. ترکیه براستی همیشه یکی از انتخاب‌های ایرانیان برای زندگی، کار، تحصیل و اقامت در نظر گرفته می‌شود.اگر به دنبال مهاجرت و اخذ تابعیت ترکیه هستید شرایط و گزینه‌های سرمایه‌گذاری آن را مطالعه کنید. با خرید ملک و انواع سرمایه‌گذاری دیگر می‌تواید برای زندگی و بهره‌مندی از دیگر مزایای این کشور بهره‌مند شوید.

همچنین ببینید: راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه و مزایای آن‌ها


شرایط زندگی در ترکیه و هزینه‌های زندگی

برای کسی که تازه به این کشور رفته و سکونت گزیده باشد، بسیار راحت است که با آب و هوای نصفه نیمه اروپایی‌اش خو بگیرد، و از آفتاب‌های سواحلش لذت ببرد. ترکیه یک کشور تقریبا آزاد و با مردمی بدور از جنجال‌های اقتصادی و سرگرم زندگی روزمره است که با تکیه بر توانمندی‌های داخلی‌اش قدرت اقتصادی خودش را بالا برده که از مهم‌ترین دلایل شادی قابل وصف مردمش است. ترکیه در زمره بهترین کشورهای جهان برای زندگی به حساب می‌آید و زمانی که با استانداردهای اروپا تطبیق یافت و بخشی از این قاره بحساب آمد، همواره در برای بهتر کردن معیشت مردم، بهبود وضعیت زندگی و رفاه اجتماعی و توسعه اقتصاد کشور تلاش زیادی داشته است. کشور ترکیه تلفیقی از یک کشور مدرن و سنتی بحساب می‌آید. در این کشور شرایط زندگی پیچیده نیست، اما بهتر است بدانید که بیشتر هزینه‌های یک شهروند ترکیه‌ای مربوط به حمل و نقل و همینطور اجاره خانه است. که دلیل آن هم گردشگران زیاد این کشور است. سالانه بیشتر از 40 میلیون نفر به این کشور سفر می‌کنند و آنها می‌دانند یک گردشگر به جایی برای اسکان و همینطور وسیله‌ای برای حمل و نقل نیاز دارد، پس این موارد گرانت‌ترین سرویس‌ها در این کشور هستند. اما تهیه پوشاک و خوراک یا استفاده از خدمات تفریحی و رفاهی جزو ارزان‌ترین سرویس‌ها در این کشور بحساب می‌آیند و همین باعث بهبود وضعیت زندگی ساکنین این کشور شده است. در ترکیه و شهرهای آن بجز گردشگری صنعت کشاورزی هم در حال مدرن‌شدن است و بیش از یک سوم شاغلین ترکیه، کشاورزی می‌کنند.

تحصیل در ترکیه هم شرایط تقریبا خوب و ایده‌آلی دارد. در این کشور تحصیل رایگان برای همه در دسترس است و مدارس دولتی برای همه رایگان هستند ولی مدارس خصوصی هم با هزینه‌های متفاوت و تقریبا زیاد فعالیت می‌کنند.


آب و هوای ترکیه

آب و هوای ترکیه ترکیبی از آب و هوای گرم و مرطوب و اروپایی است. بارندگی زیاد، گرمای درست و حسابی و سواحل زیبای مدیترانه‌ای یعنی یک آب و هوای معتدل و دوست داشتنی برای تمام کسانی که این نوع آب و هوا را ترجیح می‌دهند. کشوری سرسبز و زنده، با چند آب و هوا یعنی در خود این کشور هم می‌شود انواع اوقات فراغت را در آب و هوای مختلف تجربه کرد. کافیست از دشت‌های گرم قونیه به سمت سواحل مدیترانه بروید تا از یک آب و هوای گرم آسیایی یا آفریقایی به یک آب و هوای کاملا اروپایی و دلپذیر دست پیدا کنید. اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه

کار در ترکیه

کار در ترکیه نیازمند یک اقامت کاری یا اقامت توریستی سپس درخواست مجوز کار است. بنابراین برای راه‌اندازی کسب و کارتان در ترکیه می‌توانید خیلی سریع دست به کار شوید. البته شرایط خاص خودش را هم دارد: بهتر است از یک شرکت ترکیه‌ای پیشنهاد همکاری داشته باشید یا اینکه کارت اقامت معتبر داشته باشید. اگر این شرایط را ندارید بهتر است اقامت کاری دریافت کنید یا با داشتن اقامت توریستی، دنبال مجوز کار باشید. با هر تخصصی که دارید می‌توانید در ترکیه برای مجوز کار اقدام کنید، و پس از 8 سال کار و زندگی در آنجا، می‌توانید اقامت دائم هم داشته باشید. همینطور اگر رسما کاری به مدت 4 سال در ترکیه داشته باشید می‌توانید برای دریافت پاسپورد و مجوز شهروندی اقدام کنید. البته که کار در ترکیه برایتان یک ویژگی خوب هم دارد، و آن هم اینکه شما یک شاغل بین‌المللی محسوب می‌شوید که همین به شما اجازه می‌دهد توانایی سفر به برخی کشور‌های دنیا را هم داشته باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی با مشاوران ما در تماس باشید.

درخواست مشاوره رایگان

برچسب ها:

اشتراک گذاری

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

2

دیدگاه

مهدی

date

1403/01/29

.

14:35

عالی بود .

رامین

date

1403/02/01

.

11:39

تشکر از مطالب خوب شما