bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

logo

گروه بیات

«

وبلاگ

«

مهاجرت

«

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

برای مهاجرت از کجا باید شروع کنیم؟

مهاجرت

برای مهاجرت از کجا شروع کنیم؟

در این صفحه می خوانید:

آغاز راه مهاجرت

سونامی مهاجرت، سوال و دغدغه‌ای که این روزها به دلایل مختلف شرایط اجتماعی، اقتصادی و یا برای پیشرفت و داشتن امکانات و رفاه بیشتر به دنبال آن می‌رویم. از شرایط اقتصادی کنونی گرفته تا تحصیلات و داشتن مهارت‌های خاص می‌توانند از دلایل علاقمندی به مهاجرت باشند. اما اینکه از کجا باید مهاجرت را آغاز کرد و چه روندی را پشت سر گذاشت هم یک مسئله مهم دیگر است. از این رو اگر قصد مهاجرت دارید باید بدانید که این تصمیم به جرات می تواند جز حیاتی‌ترین تصمیم‌هایی باشند که یک فرد می‌تواند در طول عمرش بگیرد. پس اگر شما هم جز این دست از افراد هستید و می‌خواهید برای مدتی و یا شاید تا آخرین لحظه از عمرتان را در کشور دیگری بگذارید باید مراحل مهاجرت خود را با دقت تمام انجام دهید تا در این مسیر پیچیده و حساس، دچار اشتباه‌های جبران ناپذیر نشوید. بیات گروپ در این مقاله مطالبی مفید و کاربردی در زمینه مهاجرت را با شما درمیان می‌گذاریم. برای شروع بهتر است با چند مفهوم مرتبط آشنا شوید که بخشی از مراحل انجام مهاجرت و رسیدن به کشور مورد نظر شماست.

اولین مرحله: با تفاوت تابعیت، اقامت و یا داشتن ویزا آشنا شوید

  • تمامی راه و رسوم مهاجرت در سه بخش زیر جای می گیرند:
  • ویزا
  • اقامت
  • اخذ تابعیت یا شهروندی و پاسپورت دوم

منظورمان از این موضوع این است: برای اینکه بتوانید وارد یک کشور خارجی شوید در مرحله اول به یکی از موارد بالا نیاز دارید. تعریف ویزا یا Visa: ویزا در واقع مجوزی است که برای انجام یک کار به خصوص و در یک بازه زمانی مشخص در اختیارتان قرار می‌گیرد و موظف هستید، پس از اتمام مدت اعتبار ویزا به کشور خودتان بازگردید. نکته قابل توجهی که در زمینه اخذ ویزا باید بدانید این است که، اگر می‌خواهید با اخذ ویزای تحصیلی به خارج از کشور مهاجرت کنید فراموش نکنید که این ویزا پس از پایان دوره تحصیل شما به هیچ عنوان تمدید پذیر نیست! مگر اینکه آن را به ویزای دیگری تغییر بدهید؛ که آن هم بستگی به قوانین هر کشور دارد. تعریف اقامت یا Residence Permit: اقامت کشورهای خارجی دارای دو نوع دائم و موقت است که امکان گرفتن یکباره اخذ اقامت دائم برای هیچ کسی وجود ندارد. یعنی در ابتدا باید برای دریافت اقامت موقت اقدام نمایید سپس فکر اخذ شهروندی و اقدام برای آن را در پیش بگیرید. مسئله مهمی که درباره انواع اقامت باید بدانید این است که می‌توانید از حقوق شهروندی آن کشور استفاده نمایید یا نه؟

تابعیت نیز به این معنی‌ست که تبعه و فرمان بردار و درواقع شهروند کشوری شوید؛ و این به این معنی‌ست: در عین حال که از تمامی قوانین آن سرزمین تبعیت می‌کنید، از تمامی حقوق شهروندی آن کشور نیز برخوردار خواهید بود.


اخذ شهروندی و پاسپورت هر کشور بسته به قوانین و امور مختص خودش است و طبیعی‌ست که قبل از اقدام تحقیقات خود را کرده باشید و از وکیل مهاجرت در این زمینه اطلاعات کافی گرفته باشید.

مرحله دوم: در انتخاب وکیل مهاجرت خود دقت کنید

امروزه وکلای مهاجرت بسیاری وجود دارند که وظیفه اصلی آنها انجام امور مربوط به مهاجرت، اخذ اقامت و یا تابعیت و پاسپورت برای متقاضیان آن است. بهتر است سراغ وکیلی بروید که به طور کامل با تمام امور و قوانین دیگر کشورها آشنا باشد و تجربه زیادی در این زمینه داشته باشد. انتخاب وکیل از مهم ترین کارهایی است که باید توجه ویژه به آن داشته باشید؛ می‌دانید که آینده و پیشرفت زندگی شما به این موضوع بستگی دارد؛ و با وجود کوچک‌ترین خطایی امکان ورود به کشوری برای شما از بین خواهد رفت. درخواست مشاوره رایگان

مرحله سوم: درباره مهاجرت و هدفتان به خوبی مطالعه کنید

مهاجرت هم مثل هر تصمیم بزرگی مشکلات خودش را دارد و اگر درست تصمیم نگیرید احتمال شکست هم در آن وجود دارد. پس بهتر است این بخش را پیش از مهاجرت مطالعه کنید. زبان کشور مورد نظرتان یکی از مشکلات مهاجرت است. زبان کشور مورد نظرتان را قبل از رفتن یادبگیرید، حتی بهتر است بعد از ورود نیز به دنبال یادگیری بیشتر و بهتر باشید. برای پیدا کردن کار در کشوری دیگر حتما باید دارای تخصص و ویژگی‌های مثبتی باشید. در هر کشوری به مشاغلی خاص بیشتر از مشاغل دیگر نیاز هست؛ و این مورد را قبل از انتخاب مقصد مهاجرت و مشورت با وکیلتان در نظر بگیرید. قبل از رفتن تصمیم راسخ بگیرید. دررابطه با تمام جزییات برنامه‌ریزی داشته باشید. برای تحصیل می روید و یا کار؟ تصمیم به سرمایه‌گذاری دارید و … هر آنچه هدفتان است تا در نیمه راه نمانید و هدفتان را نهایی کنید. مهاجرت هزینه بر است و بهتر است بهترین گزینه را برای خود به کمک وکیل و مشاورتان در نظر بگیرید.

همچنین ببینید: انواع روش مهاجرت + نحوه اقدام

آنشایی با بهترین روش های مهاجرتی نیز بسیار حائز اهمیت است از این رو برای تصمیم گیری بهتر و انتخاب بهترین گزینه مهاجرت با وکلای مجرب و متخصص گروه حقوقی بیات تماس بگیرید.

برچسب ها:

اشتراک گذاری

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

2

دیدگاه

مهدی

date

1403/01/29

.

14:35

عالی بود .

رامین

date

1403/02/01

.

11:39

تشکر از مطالب خوب شما