bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

phone icon

ویزای EB-5 آمریکا;

مطمئن ترین راه دریافت گرین کارت

مشاوره رایگان

logo
گروه بیات

«

وبلاگ

«

فهرست خوشبخت‌ترین کشورهای جهان
خوشبخت‌ترین مردم جهان|مردم فندلاند|دانمارک|هلند|

دسته‌بندی نشده

فهرست خوشبخت‌ترین کشورهای جهان

date

0

date

0

خوشبخت‌ترین مردم جهان معمولا کسانی هستند که به لحاظ سطح رفاه، آموزش، درمان و امنیت عمومی بهترین وضعیت را در کشور خود دارند.

در این صفحه می خوانید:

خوشبخت‌ترین مردم جهان اهل کدام کشور هستند؟ شاید برای شما جالب باشد که شادترین و خوشبخت‌ترین مردم جهان کدام هستند. طبق گزارشی که در سال 2024 توسط محققان موسسه نظرسنجی جامع گالوب از تجزیه و تحلیل آماری بین 149 کشور جهان به دست آمد. ما به فهرستی رسیدیم که در آن بهترین کشورهای جهان برای زندگی را معرفی خواهیم کرد. پس اگر برای خواندن این مطلب هیجان‌انگیز آماده هستید. تا پایان با بیات گروپ همراه شوید.

فهرست بهترین کشورهای جهان

همان‌طور که گفته شد موسسه گالوب بر اساس آمارهایی از 149 کشور جهان رتبه‌بندی را ایجاد کرد که بهترین کشورهای جهان (خوشبخت‌ترین مردم جهان) در آن مشخص شده است. این موسسه آماری را نظری تولید ناخالص داخلی، حمایت اجتماعی، امید به زندگی، وضعیت بهداشت و درمان، وضعیت آموزش، نرخ بیکاری، سطح آزادی‌های مدنی، سطح فساد، میزان بخشندگی مردم و .... را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. آیا شما هم منتظر دیدن این فهرست هستید؟ پس ادامه مطلب را بخوانید

رتبه اول: فنلاند

فنلاند بر اساس گزارش سال 2021، با امتیاز 7.842 از مجموع امتیاز 10 ممکن، به‌عنوان شادترین کشور جهان رتبه‌بندی شده است. نویسندگان گزارش، احساسات قوی شهروندان فنلاند از حمایت جمعی و اعتماد متقابل بین شهروندان و دولتمردان است که سبب شده مردم فنلاند بیشتر حساسیت ملی را نیز به کشورشان داشته باشند.

علاوه بر این، فنلاندی‌ها به‌شدت احساس می‌کردند که در انتخاب خود آزادند و کمترین سوءظن را نسبت به فساد دولتی نشان دادند. هردوی این عوامل نقش مهمی در شادی کلی دارند. سطح زندگی و رفاه در کشور فنلاند فوق‌العاده بالاست و میزان امید به زندگی در بالاترین سطح قراردارد. مردم فنلاند اصلاً دوست ندارند مهاجرت کنند و آن‌ها کشور خود را بهترین کشور جهان به لحاظ سطح زندگی می‌دانند که در واقعیت هم تا حدودی این‌چنین است. پس مردم فنلاند خوشبخت‌ترین مردم جهان هستند.

رتبه دوم: دانمارک

دومین کشور شاد دنیا دانمارک است که امتیاز 7.620 را کسب کرده است. مقادیر دانمارک برای هر یک از شش متغیر کاملاً قابل مقایسه با فنلاند است. در واقع، دانمارک حتی در چندین دسته از جمله تولید ناخالص داخلی سرانه، سخاوت و فقدان فساد از فنلاند پیشی گرفت و نشان می‌دهد که ممکن است در آینده نزدیک جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. دانمارکی‌ها از سیستم آموزشی فوق‌العاده متفاوت و خوبی برخوردا هستند که همین امر سبب شده تا از کودکی در بهترین وضعیت ممکن بزرگ شوند. فساد دولتی تقریباً در این کشور وجود ندارد. آزادی در انتخابات، حزب‌های دلسوز کشور، خدمات رفاهی، درمانی و حمایتی دولت آن‌قدر خوب و کار آمد است که مردم هیچ‌گونه نارضایتی نسبت به کشورشان ندارند.

رتبه سوم: سوئیس

سوئیس به‌عنوان سومین کشور شاد جهان، درمجموع امتیاز 7.571 از 10 را کسب کرد. سوئیسی‌ها همچنین دارای متوسط ​​حقوق بسیار بالایی هستند، حدود 75 درصد بیشتر از ایالات‌متحده، و بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه را در بین هفت کشور اول دارند. علاوه بر این، در سوئیس یک احساس قوی از جامعه و اعتقاد راسخ به این که کشوری امن و تمیز است وجود دارد - که از نظر آماری درست است. سوئیس در کنار ایسلند و دانمارک یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. همه مردم سوئیس به‌شدت احساس خوشبختی، آزادی و حتی سلامت می‌کنند. سیستم بهداشتی، آموزشی، تفریحی و سایر خدمات دولتی این کشور به‌شدت پیشرفته و قابل‌دسترس برای عموم مردم این کشور است. پول سوئیس یکی از قوی‌ترین پول‌های جهان است و همین امر سبب شده تا سفر رفتن برای مردم خوشبخت سوئیس، بسیار ارزان تمام شود.

رتبه چهارم: ایسلند

ایسلند با امتیاز کل 7.554 در رتبه چهارم شادترین کشور سال 2021 در کل جهان قرار دارد. در میان هفت کشور برتر جهان، ایسلند بالاترین احساس حمایت اجتماعی را دارد (حتی بیشتر از فنلاند، نروژ و دانمارک که همگی در رتبه دوم قرار دارند). ایسلند همچنین دارای دومین امتیاز سخاوتمندی در بین هفت کشور برتر است. ایسلند جمعت بسیار کمی دارد و در منطقه‌ای فوق‌العاده سرد قرار گرفته اما مردم آن به‌شدت خوشحال هستند و از وضعیت کشورشان راضی هستند. خرید خانه، ماشین، دسترسی به بهداشت، آموزش و درمان که برای خیلی از مردم کشورهای جهان رؤیا است، مسئله نیست که ایسلندی‌ها حتی بخواهند به آن فکر کنند. سطح فساد دولتی در این کشور به‌شدت پایین و تقریباً نزدیک به صفر است.

رتبه پنجم: هلند

هلند که طبیعت آن بسیار معروف است با امتیاز 7.464، از نروژ برای کسب افتخار پنجمین کشور شاد جهان، پیشی گرفته است. در هر کوچه و خیابان هلند که راه بروید می‌بینید که مردم در حال لبخند زدن به یکدیگر هستند. هلند واقعاً کشور شاد و خوشحالی است. مردم آن بالاترین سطح فرهنگ را دارند. سیستم آموزشی، بهداشتی، خدمات عمومی، تفریحی و سیاسی این کشور در بهترین مدل خود اداره می‌شود. هلندی‌ها چیزی درباره فساد سیاسی نمی‌دانند چون در کشورشان رخ نداده است. هلند را می‌توان یکی از الگوی‌های کامل کشورداری در جهان دانست. مردم هلند خود را جز خوشبخت‌ترین مردم جهان می دانند.


رتبه ششم: نروژ

شهروندان نروژ در رتبه ششم (7.392) احساس می‌کنند که به لطف مراقبت‌های بهداشتی همگانی و شهریه رایگان کالج، توسط دولت خود به‌خوبی مورد حماست هستند. نروژی‌ها همچنین از تعادل کار و زندگی سالم برخوردار هستند و به‌طور متوسط ​​38 ساعت در هفته در مقابل 41.5 ساعت کار می‌کنند. علاوه بر این، نروژ نرخ جرم و جنایت پایینی دارد و حس اجتماعی قوی در میان شهروندانش وجود دارد - کیفیتی که با بسیاری از هفت کشور برتر جهان مشترک است. شاید همین کیفیت بالای زندگی در این کشور سبب شده تا مردم نروژ بسیار وطن پرست باشند و علاقه ویژه‌ای به کشورشان نشان دهند.

رتبه هفتم: سوئد

سوئدی‌ها را هم می‌توان یکی از خوشبخت‌ترین مردم جهان دانست که رتبه امسالشان هفتم است. هرچند اختلاف آن‌ها با رتبه اول چندان زیاد نیست. مردم سوئد بسیار شاد و خوشحال هستند. نرخ مرگ‌ومیر براثر فشارهای عصبی در این کشور به‌شدت پایین است و امید به زندگی به‌شدت بالا. مردم سوئد به میزان کافی کار می‌کنند، همیشه آخر هفته در تفریح هستند، ارزش پول ملی آن‌ها بالاست و معمولاً خوشحال زندگی می‌کنند. وضعیت آموزش، بهداشت، تفریح و خدمات دولتی در سوئد بسیار قابل قبول و پیشرفته است و مردم این کشور از خدمات دولتی رضایت کاملی دارند. هرچند هوا در سوئد به شدت سرد است اما مردم آن بسیار راضی و خوشحال هستند.


غمگین‌ترین کشور جهان

حالا که فهرست شادترین کشورهای جهان را خواندید بد نیست بدانید که غمگین‌ترین کشور جهان کدام است. در بین 149 کشوری که بررسی شده افغانستان پایین‌ترین نرخ شادی را در خود ثبت کرده است. همچنین روآندا، زیمباوه، بوتسوانا و لسوتو نیز جز بدترین کشورها به لحاظ خوشبختی و زندگی خوب برای مردمانش هستند. کشورمان ایران هم به دلیل شرایط سال‌های گذشته دائماً در حال نزول است و امسال نیز با امتیاز 4.72 در رتبه 116 از بین 149 کشور جهان قرار گرفته است. معمولاً کشورهایی که جایگاه آخر را دارند جز کشورهایی هستند که جنگ در آن‌ها در جریان است یا مانند افغانستان در وضعیت خفقان اجتماعی و سیاسی قرارگرفته‌اند.

جمع‌بندی

حالا فهمیدیم که خوشبخت‌ترین مردم جهان چه کسانی هستند. معمولاً کشورهای که جمعیت و وسعت زیادی دارند به دلیل سخت بودن رساندن خدمات عمومی به‌تمامی اقشار جامعه، در این فهرست از جایگاه پایین‌تری برخوردار هستند. مثلاً امریکا در این رتبه‌بندی جایگاه 19 را دارد یا کشور کانادا در رده 10، استرالیا در رتبه 11، عربستان در رتبه 26، و آلمان در رتبه 13 هم است. این رده‌بندی برای بسیاری از مردم جهان که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند بسیار مهم است و احتمالاً می‌خواهند بدانند که کشور مقصدشان در چه رتبه و رنکی قرار گرفته است. هرچند که باید بسیاری از موارد دیگر در کشور مقصد را موردتوجه قرار داد.

برچسب ها:

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

0

دیدگاه