bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

logo

گروه بیات

«

وبلاگ

«

مهاجرت

«

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

اخذ تابعیت

مزایای اخذ پاسپورت دوم

در این صفحه می خوانید:

در سالهای اخیر، تعداد افزاینده ای از مردم در سراسر جهان درخواست تابعیت دوم داشته اند. چرا این امر به طورکلی در سراسر جهان رواج یافته است؟ باید گفت، از آنجا که تابعیت در کشوری خاص، هویت ملی مستحکمی براساس تولد، قومیت، تاریخ، فرهنگ و دوران کودکی ارائه می دهد، امکان دستیابی به موردی دیگر، تنها با رعایت معیارهای تعیین شده از سوی دولت کشوری دیگر، مطمئناً راهی آسان برای برخورداری از فرصت ها و مزایای بیشتر است. به همین دلیل، در حال حاضر جهان شاهد علاقه فراوان به تابعیت دوم است. به عنوان مثال، نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش شگفت آور درخواست تابعیت دوگانه مردم افریقای جنوبی نسبت سال های گذشته بوده است، در حالی که تعداد بریتانیایی هایی که شهروند کشور دیگری از اتحادیه اروپا شده اند در سال ۲۰۱۶ دو برابر شده است. همچنین، تقریباً ۱ نفر از هر ۵ نفر ساکنین سوئیس در حال حاضر تابعیت مضاعف دارند. اینها تنها چند نمونه است که نشان می دهد تابعیت دوم مطمئناً محبوبیت بیشتری پیدا می کند. با توجه به اینکه ملت های بیشتری مانند هلند، نروژ و جزایر سلیمان قصد دارند قوانین تابعیت دوگانه خود را از آسانتر کنند، مطمئناً افراد بیشتری در سراسر جهان برای گذرنامه دوم درخواست خواهند کرد. به هر شکلی که باشد، تنها مسئله ظرفیت اخذ تابعیت دوم نبوده که باعث این امر شده است، بنابراین این وبلاگ را کامل بخوانید زیرا به دلایل بیشتری می پردازیم که چرا افراد بیشتری به این جریان می پیوندند.

همچنین ببینید: سریع‌ترین روش دریافت پاسپورت دوم برای ایرانیان


۱- امکان سفر بدون ویزا را می دهد!

قبل از هر چیز باید یک مرکز اخذ ویزا یا سفارتی برای انگشت‌نگاری و تصویر صورت پیدا کنید و کاغذ بازی فراوانی را پشت سر بگذارید. اخذ ویزا برای بازدید از کشور پادشاهی انگلستان حتی پیچیده تر است، و الزامات دیگری برای اثبات تمکن مالی شایان توجه، ترتیب سفرهای از پیش برنامه ریزی شده و سایر کاغذبازی های طاقت فرسا وجود دارد. با این حال، حتی اگر فرد مسافر کشوری باشد که اخذ ویزای آن چندان مشکل نیست، روند آن همچنان می تواند مشکل‌ساز باشد. اگر دائم‌السفر هستید، به خصوص وقتی که به منظور کسب وکار باشد، می دانید که مراجعه برای درخواست ویزا چقدر دشوار است. برخی کشورها فرم های درخواست ویزای سنگینی را ضروری می دانند. به عنوان مثال، برای بازدید از روسیه، تنها باید دعوت نامه ای فراهم کرد تا بتوان مراحل درخواست را شروع کرد. قبل از همه باید مرکز اخذ ویزا یا دفتر دولتی برای انگشت نگاری و تصویر صورت پیدا کنید، گرچخ از ذکر کاغذ بازی های بیشمار را صرفنظر میکنیم. اخذ ویزا برای بازدید از انگلستان به دلیل ضروریات بیشتر برای نشان دادن موارد مهم مربوط به مسائل مالی، برنامه های سفر از پیش تنظیم شده و سایر کاغذی بازی ها، به مراتب دشوارتر است. صرف نظر از اینکه رفتن به جایی که دقیقا به اندازه فرآیند اخذ ویزای آن دشوار نباشد، این روند را همچنان نامفهوم می کند. همه گذرنامه ها به تمام افراد امکان سفر بدون ویزا به کشورهای مختلف را میدهد؛ از همین حالا دارندگان قادر خواهند بود از کلیه این مراحل اجتناب کنند. با این حال گذرنامه دوم، امکان سفر بدون ویزا به کشورهایی به مراتب بیشتر را می دهد. این امر باعث فرصتهای بیشتری می شود، و یکی از دلایل واقعی است که چرا بسیاری از افراد، اخذ تابعیت دوم را انتخاب می کنند.


۲- برای اجتناب از شرایط سیاسی مشکل آفرین کشور مبدأ

انگیزه دیگر و دلیل اینکه چرا افراد درخواست تابعیت دوم می دهند، امنیتی است که در برابر فشار سیاسی به فرد می بخشد. صرف نظر از اینکه تا چه حد شرایط سیاسی یا مالی یک ملت ناخوشایند است، گذرنامه دوم این امتیاز را برای افراد فراهم می کند که در جایی دیگر زندگی و کار کنند و از آنها و خانواده آنها برای امکان مسافرت محافظت شود. این مسئله و همچنین امکان انتقال این مزایا به فرزندان، دلیل خوبی برای درخواست تابعیت دوم می شود.

علاوه بر این، برای کسانی که در کشورهای جنگ زده زندگی میکنند، در صورت ناامنی بیش از حد، تابعیت دوم بلیط فرار به سوی امنیت است. زمانی که تصمیم گرفته می شود فرصتی ایده آل برای انتقال خانواده خود به یک کشور امن تر را به دست آورند این امر روند اسکان مجدد را نیز سریع تر می کند.


۳- جهت تدارک برنامه بازنشستگی طولانی مدت

اگر می خواهید بازنشستگی بی دردسری داشته باشید، در حالی که روزهای خود را در سواحل سفید شنی می گذرانید؛ این رویا به ویژه با داشتن تابعیت دوم، می تواند به واقعیت تبدیل شود، و این تابعیت بدون توجه به اجداد و نسب شما اخذ می شود. می توان با ثبت نام در برنامه تابعیت از طریق سرمایه گذاری (CBI)، به عنوان شهروند کشوری کارائیب زندگی کرد که به مردم اختیار می دهد که تابعیت دوم کسب کنند. این افراد معمولاً باید منابعی را وارد کشور کنند، یا با هدف نهایی رونق اقتصاد، پس از قبولی کامل در بررسی های امنیتی، تابعیت آن کشور را به دست آورند. احتمالاً کشورهایی که موضوعیت بیشتری در رابطه با سفر بدون ویزا دارند، سنت کیتس و نویس - که هزینه های آن از 000/150 دلار آمریکا شروع می شود - و کشور مشترک المنافع دومینیکا ، با کمترین سرمایه به مبلغ 000/100 دلار، هستند. اگر تابعیت دوم به شما اعطا شود، می توانید با قاطعیت شروع به برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی کنید. با وجود مزایایی مانند سفر بدون ویزا، دوری از شرایط منفی سیاسی و برنامه ریزی برای بازنشستگی در مسافتی دور، عجیب نیست که افراد بیشتری درخواست دریافت تابعیت دوم می دهند. بنابراین، در مورد چه چیزی شک دارید.

برچسب ها:

اشتراک گذاری

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

2

دیدگاه

مهدی

date

1403/01/29

.

14:35

عالی بود .

رامین

date

1403/02/01

.

11:39

تشکر از مطالب خوب شما