bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

logo

گروه بیات

«

وبلاگ

«

مهاجرت

«

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

بهترین روش‌ها برای اخذ تابعیت کدام است؟

اخذ تابعیت|مهاجرت

بهترین روش‌ها برای اخذ تابعیت کدام است؟

در این صفحه می خوانید:

مهاجرت و یا اخد تابعیت یک کشور دیگر می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین و حساس‌ترین تصمیمات زندگی هر فرد باشد. در ابتدای این راه ممکن است سوالات بسیاری برای شما مطرح شود و با انتخاب‌های زیادی روبه‌رو شوید. انتخاب مسیر صحیح از ابتدای راه می‌تواند از اشتباهات آتی جلوگیری کند. اشتباهاتی که می‌تواند موجب متضرر شدن شما از نظر مالی و حتی زمانی شود. در ادامه این مطلب گروه حقوقی بیات سعی دارد تا بهترین روش‌های اخذ تابعیت را به شما معرفی کنیم تا با آگاهی از ان‌ها بهترین راه را برای طی‌کردن این مسیر انتخاب کنید.


مزایای اخذ تابعیت چیست؟

  • پیش از آن که به توضیح روش‌های مناسب برای اخذ تابعیت دوم بپردازیم،‌ باید به این سوال پاسخ دهیم که مزایا داشتن تابعیت چیست؟ از جمله مزایای اخذ تابعیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • اخذ تابعیت یک کشور مساوی با خروج از محدودیت‌ها است، به این معنی که شما با اخذ تابعیت کشور مورد نظرتان می‌توانید به بسیاری از کشورهایی که برای تابعیت دوم شما نیاز به ویزا ندارند به راحتی سفر کنید.
  • می‌توانید از امکانات هر دو کشور بهره‌مند شوید، امکاناتی همچون بیمه و تحصیل در مراکز دولتی.
  • با توجه به قوانین موجود در هر کشور همچنین می‌توانید در هر دوی آن‌ّها اقدام به خرید املاک و مستقلات کنید.
  • تجارت و سرمایه‌گذاری آسان‌تر نیز از دیگر مزایای اخذ تابعیت به شمار می‌رود. شرایط مالی و نظام مالیاتی برخی از این کشورها فرصت‌های خوبی را در این زمینه فراهم می‌کنند.
  • افتتاح حساب بانکی در کشور مقصد و نقل و انتقال آسان وجه نیز از جمله مزایای تابعیت دوم است.
  • همچنین موقعیت‌های شغلی با درآمد بالا در کشور مقصد برای شما آسان‌تر از قبل در دسترس خواهد بود.
  • با توجه به بالا بودن سطح رفاه و میزان رضایت‌مندی اجتماعی برخی از این کشورها،‌ امکان ارتقا کیفیت زندگی پس از اخذ تابعبت و مهاجرت به آنها بسیار زیاد است.
  • مزایای دیگری نیز وجود دارد که نسبت به کشوری انتخابی شما برای اخذ تابعیت متغییر است.

برنامه هایی که برای ایرانیان در دسترس و قانونی ست را در این لینک مشاهده کنید.


کدام کشورها برای اخذ تابعیت مناسب تر هستند؟

گرفتن تابعیت برخی کشورها نسبت به کشورهای اروپایی سریع‌تر و آسان‌تر است. کشورهای مشترک‌المنافع برای اخذ تابعیت گزینه‌های بهتری به شمار می‌روند. برای مثال کشوری مانند دومینیکا که در دریای کارائیب قرار دارد یک گزینه عالی برای افرادی‌ است که به دنبال اخذ تابعت از طریق سرمایه‌گذاری هستند. همچنین کشورهایی مانند مقدونیه شمالی، بلغارستان و ترکیه نیز از گزینه های در دسترس و بدون محدودیت برای ایرانیان هستند و می‌توانند گزینه‌های خوبی برای اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری باشند.


بهترین روش برای اخذ تابعیت کدام است؟

قوانین و روش‌های متفاوتی برای اخذ تابعیت یک کشور وجود دارد، لازم به ذکر است که شرایط بهره‌مندی از این قوانین برای کشورهای مختلف متفاوت است، در ادامه به توضیح مرسوم‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای اخذ تابعیت پرداخته‌ایم:

اخذ تابعیت از طریق ازدواج: اگر یک فرد خارجی با تبعه یک کشور ازدواج کند، بعد از گذشت یک دوره‌ی مشخص از ازدواج آن‌ها ( در اکثر کشورها ۳ تا ۵ سال) می‌تواند برای دریافت پاسپورت آن کشور اقدام کند.

اخذ تابعیت از طریق تولد: در این نوع از تابعیت هر کودکی که در خاک یک کشور توسط پدر و مادری که تبعه آن باشند به دنیا بیاید به طور خودکار شهروند آن کشور محسوب می‌شود. همچنین در برخی کشورها مانند دومینیکا اگر کودکی توسط پدر و مادری با ملیت دیگر به دنیا بیاید، و مدت مشخصی در آن کشور بماند، آن کودک واجد شرایط اخذ پاسپورت است.

اخذ تابعیت از طریق میراث و تبار: ممکن است فردی در خارج از خاک یک کشور به‌ دنیا آمده باشد اما والدین و نیاکان او همگی در آن کشور زندگی کرده باشند، در صورت اثبات و ارائه مدارک مورد نیاز، آن فرد می‌تواند اقدام به دریافت پاسپورت آن کشور کند.

اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری: می‌توان گفت بهترین و مطمئن‌ترین روش اخذ تابعیت، از طریق سرمایه‌گذاری میسر است. افراد می‌توانند از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری که در کشورهای مختلف وجود دارد اقدام به دریافت تابعیت کنند. همچنین این روش یکی از سریع‌ترین راه‌ها برا اخذ تابعیت یک کشور محسوب می‌شود، تمام این دلایل در کنار ریسک پایین و مزایای زیاد آن، این روش را به یکی از محبوب‌ترین راه‌های اخذ تابعیت تبدیل کرده است. در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص این نوع تابعیت در چند کشور مختلف پرداخته‌ایم.

همچنین ببینید: کشورهایی که با سرمایه گذاری پاسپورت می دهند


اخذ تابعیت بلغارستان از طریق سرمایه‌گذاری

از دیگر کشورهایی که برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری مناسب هستند می‌توان به بلغارستان اشاره کرد. این کشور زیبا بخشی از جزیره‌ی بالکان شرقی و چهاردهمین کشور بزرگ قاره اروپا است. بلغارستان حدود ۸ میلیون جمعیت دارد و نرخ رشد جمعیتش در سال‌های اخیر منفی بوده است. بلغارستان عضو اتحادیه اروپا است و قصد دارد در آینده‌ی بسیار نزدیک به عضویت شینگن بپوندد. اخذ تابعیت و پاسپورت بلغارستان بلغارستان در سال‌های اخیر برنامه‌های مختلفی جهت اعطای تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری ارائه کرده است. از جمله:

  • سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولتی
  • سرمایه‌گذاری مالی

همچنین کشور بلغارستان شرایطی برای دریافت تابعیت سریع نیز در نظر گرفته است. در این شرایط اگر فرد متقاضی حداقل یک سال اجازه اقامت دائم داشته باشد، می‌تواند با افزایش سرمایه خود و حفظ آن به مدت ۲ سال، شهروندی بلغارستان را بسیار سریع‌تر از موارد دیگر دریافت کند.

اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری در بلغارستان مزایای زیادی برای متقاضیان آن خواهد داشت، مزایایی مانند: حق ورود و خروج آزادانه به کشور بلغارستان و سفر به اکثر کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا، سیستم بهداشتی و آموزشی قوی، اقتصاد رو به رشد و فرصت‌های زیاد برای راه‌اندازی کسب ‌و کار و تجارت شخصی.


اخذ تابعیت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری

دومینیکا حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از زیباترین و بکرترین جزیره‌های دریای کارائیب است. زبان رسمی دومینیکا اسپانیایی است و حکومتی دموکراتیک دارد. کشور مشترک المنافع دومینیکا برنامه‌های زیادی برای دریافت شهروندی از طریق سرمایه گذاری عرضه می‌کند. اخذ تابعیت و پاسپورت دومینیکا از جمله مزایای تابعیت دومینیکا می‌توان به پروسه‌ی کوتاه صدرو پاسپورت در این کشور اشاره کرد. برای مثال مدت زمانی که برای انجام امور مربوط به تابعیت دومینیکا در نظر گرفته شده است حدود ۳ ماه است،. همچنین عدم نیاز به حضور فیزیکی و مدرک زبان و نداشتن شرایط پیچیده مانند سوابق مدیریتی از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود. با در دست داشتن پاسپورت این کشور می‌توانید به بسیاری از کشورها بدون نیاز به ویزا سفر کنید و از دیگر مزایای شهروندی این کشور بهره‌مند شوید.


پیش از اقدام تحقیق و مشورت کنید

روند اخذ اقامت و تابعیت تا حدود زیادی پیچیده است، هر یک از کشورهایی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم دارای شرایط خاص خود برای اعطای تابعیت هستند. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر اقدامی با متخصصان این زمینه و وکیل مهاجرت مجرب که به‌َعنوان نماینده‌ی مجاز دولت کشور مد نظرتان معرفی شده است، مشورت کنید. درخواست مشاوره رایگان

گروه حقوقی بیات با ۳۰ سال سابقه در زمینه اخذ پاسپورت و تابعیت و همچنین به‌عنوان نماینده مجاز 7 دولت به صورت رسمی می‌تواند در این زمینه شما راهنمایی کند. آقای سام بیات موسس گروه حقوقی بیات و وکیل پایه‌ یک دادگستری در این مسیر همراه شما خواهد بود و شما می‌توانید برای اخذ تابعیت، اقامت دائم و امور مهاجرت با ایشان و همچنین دیگر متخصصان گروه حقوقی بیات به صورت مشاوره رایگان مشورت کنید تا با توجه به نوع پرونده‌، شرایط و مدارک شما بهترین روش برای اخذ تابعیت یا اقامت دائم را به شما پیشنهاد خواهند داد.

برچسب ها:

اشتراک گذاری

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

2

دیدگاه

مهدی

date

1403/01/29

.

14:35

عالی بود .

رامین

date

1403/02/01

.

11:39

تشکر از مطالب خوب شما