bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

logo

گروه بیات

«

وبلاگ

«

مهاجرت

«

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

دومینیکا کجاست؟ معرفی کشور Dominica و دانستنی های جذاب

مهاجرت

معرفی کشور Dominica و دانستنی های جذاب آن

در این صفحه می خوانید:

دومینیکا کشوری جزیره‌ای در آنتیل کوچک واقع در شرق دریای کارائیب است. این کشور میان جزایر فرانسوی گوادلوپ و ماری گالانته در شمال و مارتینیک در جنوب واقع شده است. این کشور پس از استقلال سال 1978 یکی از اعضای کشورهای مشترک المنافع بوده است. در ادامه این مقاله از گروه بیات ما قصد داریم تا بیشتر درمورد سوال دومینیکا کجاست صحبت کنیم. پس پیشنهاد تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کشور دومینیکا کجاست؟

دومینیکا با نام رسمی مشترک المنافع دومینیکا کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است. نام رسمی کشور مشترک المنابع دومینیکا و پایتخت آن روسو است. دومینیکا در 3 نوامبر 1978 از بریتانیا اعلام استقلال کرد. واحد پول آن دلار کارائیب شرقی است.

دومینیکا یکی از جزایر بادپناه و بخشی از منطقه آنتیل کوچک است و به دلیل طبیعت بکرش به «جزیره طبیعت دریای کارائیب» معروف است. دومینیکا در جنوب گوادلوپ و شمال مارتینیک واقع شده است. دومینیکا 750 کیلومتر مربع مساحت و 71293 نفر جمعیت دارد (در سال 2011). زبان رسمی این کشور انگلیسی است و زبان‌های کریول دومینیکنی و فرانسوی نیز زبان‌های گفتاری هستند.

دومینیکا از نظر زمین شناسی جوان ترین جزیره آنتیل کوچک است، به همین دلیل است که فعالیت های آتشفشانی و زمین گرمایی هنوز در آنجا مشهود است. دریاچه جوشان، دومین چشمه آب گرم جهان، در دومینیکا قرار دارد.

زندگی در دومینیکا

دومینیکا که در قلب دریای کارائیب قرار دارد، سرشار از زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ متنوع و زندگی آرام است. دومینیکا که به عنوان «جزیره طبیعت» شناخته می‌شود، دارای جنگل‌های بارانی سرسبز، آبشارها و سواحل بکر است که آن را به پناهگاهی برای علاقه‌مندان به فضای باز و ماجراجویان محیط‌ زیست تبدیل کرده است. وجه مشخصه‌ی زندگی در دومینیکا، آرامش است؛ جایی که ریتم زندگی در جزیره باعث ایجاد ارتباط عمیق با طبیعت و جامعه می‌شود. ساکنان از سنت‌های متاثر از میراث آفریقایی، اروپایی و بومی لذت می‌برند که در موسیقی، آشپزی و جشنواره‌های جزیره منعکس شده است.

حالت جغرافیایی، آب و خاک جزیره دومینیکا

این جزیره ساختی آتشفشانی دارد. دومینیکا دارای تعدادی آتشفشان فعال است با این حال این آتشفشان‌ها به ندرت فوران می‌کنند. سایر نشانه‌های فعالیت‌های زمین گرمایی شامل دود خان (سوراخی که گاز و دود از آن خارج می‌شوند) و چشمه‌های آب داغ هستند. در قسمت جنوبی دریاچه‌ی جوشان 2300 فیت (700 متر) در بالای سطح دریا قرار دارد، آب این دریاچه اغلب به سبب فشار گازهایی که منتشر می‌شوند سه فیت (1 متر) بالاتر از سطح عادی قرار دارد. این جزیره دارای خاک غنی آبرفتی و آتفشانی است.

آب و هوا

آب و هوای دومینیکا معمولاً در تمام طول سال گرم و گرمسیری است که با رطوبت بالا و بارندگی فراوان مشخص می شود. این جزیره دو فصل اصلی را تجربه می کند: فصل خشک از دسامبر تا مه و فصل مرطوب از ژوئن تا نوامبر. در طول فصل خشک، دما از حدود 75 درجه فارنهایت تا 85 درجه فارنهایت (24 تا 29 درجه سانتیگراد)، با آسمان صاف و سطح رطوبت کمتر، آن را به زمان ایده آلی برای فعالیت در فضای باز و کاوش در شگفتی های طبیعی جزیره تبدیل می کند. در مقابل، فصل مرطوب بارندگی شدیدتری را به همراه دارد، به ویژه به شکل رگبارهای کوتاه اما شدید بعد از ظهر و گاهی اوقات رعد و برق. دما در این دوره گرم باقی می ماند و از 75 درجه فارنهایت تا 90 درجه فارنهایت (24 تا 32 درجه سانتی گراد) متغیر است. با وجود بارندگی، پوشش گیاهی سرسبز رشد می کند و به شهرت دومینیکا به عنوان "جزیره طبیعی" در دریای کارائیب کمک می کند.

زندگی گیاهی و جانوری کشور دومینیکا

دومینیکا جزیره‌ای است که دارای انبوه‌ترین جنگل‌ها در آنتیل کوچک است. جنگل دومینیکا زیستگاه تعداد قابل توجه و متنوعی از حیوانات و پرندگان است. دو گونه از طوطی یعنی طوطی امپریال یا سیسرو (آمازونا امپریالیس) و طوطی کوچکتری که دارای گردن قرمز است (آمازونا آراسیاکا) تنها در دومینیکا یافت می‌شوند. مرغ‌های مگس خوار بسیاری از جمله مرغ مگس خوار سر آبی (ساینوفانا دو رنگ) از گونه‌های بومی دومینیکا و جزیره‌ی همسایه‌ی مارتیک هستند.

مردم و فرهنگ دومینیکا

فرهنگ دومینیکا تحت تاثیر فرهنگ مردم آفریقا، اروپا و مردم بومی کالیناگو است که قرن ها در این جزیره ساکن بوده‌اند. مردم دومینیکا به خاطر مهمان نوازی گرم و حس اجتماعی قوی خود شناخته می شوند و فضایی دلپذیر را برای بازدیدکنندگان و ساکنان ایجاد می کنند. جمعیت این جزیره عمدتاً آفریقایی تبار هستند و جوامع کوچکتری از میراث اروپایی، بومی و هند شرقی به تنوع فرهنگی آن کمک می کنند.

موسیقی نقش اصلی را در فرهنگ دومینیکا ایفا می کند و ژانرهایی مانند کالیپسو، سوکا و رگی ریتم های پر جنب و جوش را به زندگی روزمره و رویدادهای جشنی مانند کارناوال سالانه القا می کند. رقص‌های سنتی مانند Bèlè و Quadrille ریشه‌های آفریقایی و اروپایی جزیره را منعکس می‌کنند، در حالی که غذاهای کریول با طعم‌های متاثر از انبوه غذاهای دریایی تازه، میوه‌های استوایی، و ادویه‌های معطر جزیره لذت می‌برند. مردم کالیناگو که در شمال شرقی جزیره زندگی می کنند، میراث بومی خود را از طریق صنایع دستی، داستان‌سرایی و مراسم‌های فرهنگی حفظ می کنند و به بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به گذشته بومی دومینیکا می دهند. علیرغم تأثیرات مدرن، فرهنگ دومینیکا عمیقاً در تاریخ، سنت‌ها و ارتباط با جهان طبیعی ریشه دارد و روح انعطاف‌پذیری و غرور را که زندگی را در «جزیره طبیعی» کارائیب تعریف می‌کند، تجسم می‌بخشد.


اقتصاد این کشور چگونه است؟

دومینکا یکی از فقیرترین کشورهای حوزه‌ی کارائیب است. اقتصاد این کشور وابسته به کشاورزی است که پیوسته در اثر تندبادها نابود می‌شود. برای اینکه اقتصاد کشور متنوع‌تر شود تلاش‌هایی صورت گرفته و تا حدی موفق بوده‌اند. برای مثال صنعت گردشگری رونق یافته است و همچنین در بخش‌های ساحلی سرمایه‌گذاری‌های مالی کوچکی صورت گرفته است. کشور دومینیکا امروزه بسیار رو به پیشرفت حرکت میکند و مزایای زیادی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است. حال اگر شما هم به فکر سرمایه گذاری در این کشور افتاده اید، پیشنهاد میکنم درمورد پاسپورت دومینیکا بیشتر مطالعه کنید، اگر .تمایل به دریافت تابعیت و شهروندی دومینیکا دارید، می‌توانید از مشاوره رایگان گروه بیات بهره ببرید

کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری

کشاورزی پیوسته چه از نظر استخدام و چه از نظر تولید ناخالص ملی مهم‌ترین بخش اقتصاد را تشکیل می‌دهد. محصولات اصلی این ناحیه شامل موز، مرکبات و نارگیل هستند. در دهه‌ی 1980، موز تقریبا نیمی از درآمد حاصل از صادرات دومنیکا را به خود اختصاص داد اما در اواخر قرن های 20 و 21 موزها به سبب بروز تندبادها به طور مستمر به هدر رفته‌اند. همچنین در دهه‌ی 1990 نیز تولید تا حدی به دلیل رای سازمان تجارت جهانی که بر نقض قوانین تجارت آزاد اتحادیه‌ی اروپا تاکید داشت کاهش یافت. طبق این موضوع اتحادیه‌ی اروپا به دومینیکا و سایر مستعمره‌های اروپایی – خصوصا سایر جزایر تولید کننده‌ی موز در قسمت شرقی حوزه‌ی کارائیب- امتیاز داده بود. کاکائو، قهوه و سبزیجات نیز در دومنیکا کشت می‌شوند. دومینیکا از لحاظ تولید میوه و سبزیجات مستقل است و مواد غذایی را به گوادلوپ صادر می‌کند.

همچنین ببینید: دریافت پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان مقیم ایران

منابع معدنی دومینیکا

سنگ خارا که یک سنگ آتفشانی است معمولا برای مقاصد ساختمانی استفاده می‌شود و مهمترین ماده‌ی معدنی تجاری است. همچنین منابع رس و سنگ آهک نیز در این ناحیه وجود دارد. منابع با ارزش مس در قسمت شمال شرقی به سبب احتمال استخراج مس مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

ساخت، تجارت و خدمات

اکثر محصولات اصلی و صادرات از بخش کشاورزی ناشی می‌شوند و شامل مغز نارگیل، روغن نارگیل، صابون، روغن پیمنتا راسموسا و آبمیوه است. صابون از روغن نارگیل گرفته می‌شود و یک محصول مهم صادراتی است. یک بخش کوچک مربوط به نساجی نیز وجود دارد. محصولات چوبی مثل مبلمان، از الوارهای بومی ساخته می‌شوند. Portmouth اصلی‌ترین مرکز قایق سازی است. واردات دومنیکا شامل غذا، سوخت‌های معدنی و محصولات کارخانه‌ای هستند.


سلامت و تندرستی

چندین بیمارستان اصلی در دومینیکا وجود دارد. نیازهای سلامتی محلی در مراکز بهداشت محلی سرتاسر جزیره رفع می‌شوند. بیماری‌های مربوط به روده، دیابت، آنمی، سل و بیماری‌های مقاربتی جزو بزرگ‌ترین مشکلات سلامت دومینیکا به حساب می‌آیند.

سطح تحصیلات مردم دومینیکا

تحصیلات ابتدایی در دومینیکا اجباری است و به صورت رایگان در مدرسه‌های دولتی ارائه می‌شود. چندین مدرسه‌ی متوسطه، کالج تربیت مدرس، دانشکده‌ی پزشکی، دانشکده‌ی پرستاری و یکی از شعب دانشگاه West Indies در دومینیکا موجود است. حدود 90 درصد مردم این کشور باسواد هستند.

همچنین ببینید: با پاسپورت دومینیکا به چه کشورهایی می توان بدون ویزا سفر کرد؟

 مالیات در کشور دومینیکا

مالیات ها در دومینیکا ساده هستند و عمدتاً شامل چهار جزء کلیدی می شوند. افراد و مشاغل مشمول مالیات بر درآمد هستند که نرخ ها بر اساس گروه های درآمدی متفاوت است. مالیات بر ارزش افزوده (VAT) با نرخ استاندارد 15 درصد برای اکثر کالاها و خدمات، با معافیت یا کاهش نرخ برای اقلام ضروری وضع می شود. 

مالیات بر دارایی سالانه بر روی املاک و مستغلات محاسبه می شود که بر اساس ارزش و موقعیت ملک تعیین می شود. واردکنندگان همچنین برای کالاهایی که وارد کشور می‌شوند، با تعرفه‌های گمرکی مواجه می‌شوند که نرخ‌ها بستگی به نوع کالای وارداتی دارد. این خطوط مالیاتی ساده به درآمد کشور کمک می کند و ارائه خدمات عمومی و زیرساخت های ضروری را تسهیل می کند.

معافیت‌های مالیاتی کشور دومینیکا و مزایای آن

برنامه معافیت مالیاتی دومینیکا مجموعه‌ای از مزایای مختلف را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد و آن را به مقصدی جذاب برای مشاغلی تبدیل می کند که به دنبال محیط‌های مالی مطلوب هستند. یکی از ویژگی‌های برجسته آن، عدم وجود مالیات بر سود و عایدی سرمایه است که برای سرمایه‌گذاران مزیت قابل توجهی است. شرکت‌های خارج از کشور ثبت شده از یک دوره معافیت مالیاتی 20 ساله برخوردار هستند که طی آن از مالیات بر درآمد، مالیات بر سود شرکت، مالیات بر ارث و تعهدات مالیات بر ثروت معاف می شوند. این معافیت‌های مالیاتی نه تنها یک محیط مساعد را برای شرکت ایجاد می‌کند، بلکه بر تعهد دومینیکا به ارتقای رشد اقتصادی و فرصت‌های سرمایه گذاری تأکید می کند.


سیستم حکومتی دومینیکا

دومینیکا تحت یک دموکراسی پارلمانی با سیستم حکومتی به سبک وست مینستر فعالیت می کند. این کشور یک جمهوری مستقل در میان کشورهای مشترک المنافع است که رئیس جمهور به عنوان رئیس تشریفاتی دولت خدمت می کند. قدرت اجرایی واقعی در اختیار نخست وزیر است که رئیس دولت است و کابینه را رهبری می کند که شامل وزرایی است که از حزب اکثریت در مجلس تک مجلسی منصوب می شوند. انتخابات هر پنج سال یکبار برگزار می شود و نخست وزیر معمولاً از حزبی انتخاب می شود که اکثریت کرسی های مجلس را به دست می آورد. مشخصه نظام حکومتی، تفکیک قوا بین قوه مجریه، مقننه و قضاییه است که کنترل و تعادل را در ساختار حکومت تضمین می کند.

چرا دومینیکا را انتخاب کنیم؟

بسیاری از افراد دومینیکا را به دلیل ترکیب جذاب زیبایی های طبیعی، فرصت های اقتصادی و شهروندی ساده با برنامه سرمایه گذاری، برای زندگی و مهاجرت انتخاب می کنند. مناظر سرسبز دومینیکا، سواحل بکر و جامعه دلپذیر، آن را به مقصدی جذاب برای کسانی که به دنبال یک سبک زندگی آرام هستند، تبدیل کرده است. علاوه بر این، برنامه «شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری» راهی برای اخذ شهروندی در ازای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات مورد تایید دولت یا کمک به صندوق تنوع اقتصادی ارائه می دهد. اخذ شهروندی از طریق این برنامه مزایای متعددی از جمله دسترسی بدون ویزا یا دسترسی بدون ویزا به بیش از 140 کشور و منطقه را به همراه دارد و آن را به گزینه ای جذاب برای شهروندان جهانی که به دنبال تحرک بیشتر و فرصت های سفر بین المللی هستند تبدیل می کند.


برای دریافت شهروندی دومینیکا به آسان ترین روش ممکن می‌توانید با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان بگیرید.

سوالات پرتکرار درمورد دومینیکا

دومینیکا کجاست؟

کشور دومینیکا در جنوب شرقی آمریکا و شرق دریای کارائیب قرار دارد.


دومینیکا روی نقشه کجا قرار دارد؟

همانطور که در نقشه بالای سایت مشاهده می‌کنید، کشور دومینیکا یکی از کشورهای واقع در جزایر کارائیب می باشد که در نزدیکی قاره آمریکا واقع شده است.


هزینه زندگی در دومینیکا چگونه است؟

هزینه زندگی در دومینیکا به طور کلی در مقایسه با بسیاری از کشورهای توسعه یافته کمتر است. در حالی که قیمت کالاهای وارداتی ممکن است به دلیل هزینه‌های حمل و نقل بالاتر باشد، اقلام تولید داخلی اغلب مقرون به صرفه‌تر هستند. هزینه‌های مسکن بسته به موقعیت مکانی و امکانات متفاوت است، اما قیمت اجاره به طور کلی مناسب است، به خصوص در خارج از مراکز اصلی شهری. به طور کلی، هزینه های زندگی در دومینیکا می تواند متوسط باشد، به خصوص برای کسانی که سبک زندگی ساده‌تری را می پذیرند.


آیا مراقبت های بهداشتی به راحتی در دومینیکا در دسترس است؟

دومینیکا دارای امکانات بهداشتی عمومی و خصوصی است، اگرچه سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی ممکن است منابع محدود و زمان انتظار طولانی تری داشته باشد. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خصوصی خدمات با کیفیت بالاتری را ارائه می دهند اما گران‌تر هستند. همچنین ساکنان می توانند از طریق سیستم تامین اجتماعی کشور به خدمات پزشکی دسترسی داشته باشند. در حالی که درمان های پزشکی تخصصی ممکن است نیاز به سفر به خارج از کشور داشته باشد، نیازهای معمول مراقبت های بهداشتی معمولاً در داخل کشور برآورده می شود.


فرصت های آموزشی در دومینیکا چگونه است؟

دومینیکا طیف وسیعی از فرصت های آموزشی از جمله مدارس دولتی و خصوصی و همچنین موسسات عالی مانند کالج ایالتی دومینیکا را ارائه می دهد. سیستم آموزشی از یک برنامه درسی مبتنی بر بریتانیا پیروی می کند و آموزش ابتدایی و متوسطه هر دو اجباری هستند. در حالی که استاندارد آموزش ممکن است بین مؤسسات متفاوت باشد، تلاش‌ها به طور مستمر برای بهبود کیفیت آموزش در سراسر کشور انجام می‌شود.


آب و هوای دومینیکا چگونه است؟

دومینیکا دارای آب و هوای گرمسیری است که با دمای گرم در تمام طول سال مشخص می شود. این جزیره از ژوئن تا نوامبر فصل مرطوبی را تجربه می کند، با بارش های شدیدتر و گاه طوفان های استوایی یا طوفان. فصل خشک از دسامبر تا مه طول می کشد، آسمان آفتابی و سطح رطوبت کمتری را ارائه می دهد. دما معمولاً از اواسط دهه 70 تا اواسط دهه 80 فارنهایت (24 درجه سانتی گراد تا 29 درجه سانتی گراد) متغیر است که محیطی راحت برای فعالیت های خارج از منزل فراهم می کند.


آیا فرصت های شغلی در دومینیکا وجود دارد؟

فرصت های شغلی در دومینیکا بسته به صنعت و صلاحیت های فردی می تواند متفاوت باشد. اقتصاد عمدتاً توسط کشاورزی، گردشگری و خدمات مالی فراساحلی هدایت می شود. مهاجران ممکن است در بخش هایی مانند مراقبت های بهداشتی، آموزش و گردشگری و اکوتوریسم شغل پیدا کنند. علاوه بر این، کارآفرینی و سرمایه گذاری های کسب و کار کوچک گزینه های مناسبی برای کسانی هستند که به دنبال کمک به اقتصاد محلی و جامعه هستند.


برچسب ها:

اشتراک گذاری

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

2

دیدگاه

مهدی

date

1403/01/29

.

14:35

عالی بود .

رامین

date

1403/02/01

.

11:39

تشکر از مطالب خوب شما