bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

logo

گروه بیات

«

وبلاگ

«

مهاجرت

«

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

شرایط زندگی در دبی برای ایرانیان

دسته‌بندی نشده

شرایط زندگی در دبی برای ایرانیان | معرفی 5 راه مختلف برای درخواست اقامت دائم در دبی

در این صفحه می خوانید:

اگر فردی هستید که به دنبال مهاجرت به دبی هستید و می‌خواهید بدانید که شرایط زندگی در دبی برای ایرانیان چگونه است تا انتها این مقاله همراه باشید.

دبی به دلیل وضعیت معاف از مالیات، فرصت‌های تجاری بیشتر، استاندارد بالای زندگی و سایر مزایا یکی از محبوب‌ترین شهرها برای ایرانیان است. در نتیجه، مردم از سراسر جهان مایل‌اند تجارت خود را در شهر انجام دهند و به عنوان ساکنین دائمی در آنجا زندگی کنند. بنابراین، اگر شما نیز به دنبال اقامت در این شهر هستید، در اینجا یک راهنمای خوب و کامل در مورد نحوه دریافت اقامت دائم و شرایط زندگی برای ایرانیان در دبی وجود دارد. ما مسیرهایی را که می‌توان برای دستیابی به آن طی کرد، معیارهای واجد شرایط بودن و مدارک لازم را در این مقاله پوشش دادیم. بنابراین، برای دانستن بیشتر به مطالعه این مطلب ادامه دهید.


معیارهای واجد شرایط بودن برای درخواست فرآیند اقامت در دبی چیست؟

اگر فاکتورهای زیر را داشته باشید، می‌توانید مجوز اقامت دبی را دریافت کنید:

  • متقاضی، در حال تکمیل تحصیلات خود در یک موسسه آموزشی در دبی است.
  • شما فرزند، همسر، والدین، کارمند یا خویشاوند نزدیک یک شهروند در دبی هستید.
  • شما مالک یک ملک در دبی هستید.
  • سرمایه‌گذاری قابل توجهی در دبی انجام داده‌اید یا قرار است انجام دهید.
  • شما یک شغل تمام وقت در امارات متحده عربی در یک شرکت خصوصی یا دولتی دارید.
  • شما در امارات بازنشسته خواهید شد.

چگونه اقامت دائم دبی را دریافت کنیم؟

مهم‌ترین نکته در مورد اقامت دائم دبی، گرفتن مجوز ورود یا اسپانسر است. فرد یا افراد اسپانسر شما می‌توانند این کار را به صورت آنلاین یا حضوری از GDRFA، از طریق اداره فدرال هویت و شهروندی یا برنامه‌های تلفن همراه GDRFA انجام دهند. بقیه مراحل به شرح زیر است:

  • مرحله 1: حامی شما باید برای ویزای اقامت در GDRFA یا اداره کل اقامت و امور خارجه را درخواست دهد .
  • مرحله 2: هنگام ارسال فرم، هزینه مشخصی را نیز به عنوان هزینه اقامت امارات پرداخت می‌کنند. مبلغ به اعتبار ویزای شما بستگی دارد.
  • مرحله 3: پس از اینکه مقامات درخواست شما را تأیید کردند، یک ویزای اقامت روی پاسپورت خود دریافت می‌کنید. همچنین، آن‌ها به شما یک شناسه امارات ارائه می‌دهند که دارای اعتباری مشابه ویزای شما است.

مدارک لازم برای گرفتن اقامت دبی چیست؟

برای اطمینان از اینکه در فرآیند درخواست ویزای طلایی امارات با مشکلی مواجه نمی‌شوید، قبل از درخواست، تمام مدارک را آماده کنید:

  • دو قطعه عکس سایز پاسپورت.
  • اصل پاسپورت شما.
  • فرم درخواست پر شده.
  • ویزای ورودی.
  • اثبات اینکه شما سالم و دارای شخصیت خوب هستید.
  • در صورتی که فردی با ویزای خانوادگی وارد می‌شود، شواهدی مبنی بر روابط خانوادگی شما مانند گواهی تولد و ازدواج.
  • اگر فردی با ویزای کار وارد می‌شود، یک کپی از قرارداد کار، مجوز تجارت و مدارک شرکت خود را باید ارائه دهد.
  • مدارک اضافی برای مقاصد سفر.
  • گواهی بیمه درمانی شما.


راه‌های مختلف برای درخواست اقامت دائم در دبی چیست؟

بازه زمانی شما برای دریافت اقامت دائم دبی متفاوت است. برای مثال، اگر بدون اسپانسر وارد شوید، ممکن است 1، 2، 3 یا حتی 5 تا 10 سال این پروسه تقاضا طول بکشد. اما نمی‌توان این همه سال بدون دلیل منتظر ماند. بنابراین افراد متقاضی باید یا ویزای کار، ویزای سرمایه‌گذاری یا دانشجویی تحت حمایت دانشگاه یا مقیم بازنشسته داشته باشند. برای شناخت دقیق مسیرها، در اینجا چند مورد برای شما ذکر شده است:

  • مسیر ویزای استخدامی
  • مسیر سرمایه‌گذاری
  • مسیر ثبت شرکت
  • مسیر ویزای خانواده
  • مسیر حامی دانشجویان دانشگاه

بیایید در ادامه مقاله به طور خلاصه در مورد مسیرهای مختلف شرایط زندگی در دبی برای ایرانیان بیشتر بدانیم.

1.       مسیر ویزای استخدام

یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت دائم امارات، استخدام است. از این طریق شما می‌توانید به کسب و کار خانوادگی یا شغلی خود در دبی بپردازید. این به شما امکان دریافت حمایت از طرف کارفرمایتان را می‌دهد. اما مدرک دیگری که باید دریافت کنید، گواهی اقامت است.

معیارهای واجد شرایط بودن مسیر ویزای استخدامی

برای دریافت ویزای اقامت در دبی، متقاضیان باید حداقل 3000 درهم در ماه درآمد داشته باشند. این میزان درآمد برای کسانی است که کارفرمای ایشان محل اقامتی را برای آن‌ها فراهم کند. اما اگر فرد متقاضی زندگی در دبی خود مسکن را فراهم کند، درآمد ماهانه مورد نیاز به 4000 درهم در ماه افزایش می‌یابد.

چگونه می‌توان برای اقامت در دبی از طریق مسیر ویزای استخدامی اقدام کرد؟

اولاً، شهروندان خارجی(ایرانی) باید قبل از دریافت مجوز اقامت، مجوز ورود دریافت کنند که به آن‌ها اجازه اقامت در دبی را می‌دهد. به یاد داشته باشید، اگر کارفرما برای یک شهروند خارجی ویزای ورود درخواست کند، شرکت نیز باید قبل از استخدام فرد خارجی مجوز بگیرد و باید مجوز کسب و کار خود را برای این منظور ارائه دهد. همچنین، یک محدودیت زمانی وجود دارد که مجوز ورود تا آن زمان اعتبار دارد، یعنی به مدت دو ماه. بنابراین، افراد باید قبل از آن اقامت دریافت کنند.

2.       مسیر سرمایه‌گذاری

اگر در دبی املاک و مستغلات بخرید، راه دیگری برای دریافت ویزای دائمی در پیش رو خواهید داشت. بسیاری از شرکت‌های خارجی از این راه به عنوان مسیر خود استفاده می‌کنند. البته در بیشتر موارد این مسیر برای افراد با درآمد بالاتر است. ویزای اقامتی که از سرمایه‌گذاری در املاک دبی اخذ می‌شود دارای یک دوره اعتبار دو ساله است. همچنین به دارنده آن حق کار در امارات را نمی‌دهد. با این حال، بزرگ‌ترین مزیت این ویزا این است که آن‌ها مجبور نیستند شرکت خود را در دبی ثبت کنند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای مسیر سرمایه‌گذاری

شرطی که این راه را در دسترس قرار می‌دهد این است که باید ملک را پس از اتمام ساخت آن خریداری کنید و ارزش آن باید بالای 1 میلیون درهم باشد.

3.       مسیر ثبت شرکت

این مسیر زمانی باز می‌شود که شرکتی را در دبی ثبت کنید. توجه داشته باشید که اگر یک شرکت ثبت کنید، به معنای دریافت حمایت مالی از یک شریک محلی مقیم در دبی است. از طرفی ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی به معنای به دست آوردن مالکیت کامل شرکت است. مدت اعتبار ویزای اقامت از طریق مسیر ثبت شرکت سه سال است. با این حال، می‌توان به راحتی مجوز اقامت را پس از آن تمدید کرد. نمایندگان شرکت شما در دبی برای تکمیل مراحل و مدارک مورد نیاز می‌توانند از ادامه روند کاری پشتیبانی کامل داشته باشند.

4.      مسیر ویزای خانواده

این مسیر برای اعضای خانواده شهروند خارجی است. اغلب افرادی که برای اقامت دائم دبی درخواست می‌کنند می‌خواهند خانواده خود را با خود همراه کنند. خبر خوب این است که آن‌ها می‌توانند برای همسران، فرزندان و والدین نزدیک خانواده ویزای اقامت درخواست دهند. مدارک لازم برای تکمیل فرآیند عبارت‌اند از: اجازه اقامت برای خانواده، فیش حقوقی، گواهی ازدواج متقاضیان و هر مدرک شناسایی دیگری که ممکن است مورد نیاز باشد. با این حال، متقاضیان باید برخی از معیارهای واجد شرایط بودن را قبل از آوردن خانواده خود فراهم کنند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای مسیر ویزای خانواده

  • حقوق متقاضی باید بالای 4000 درهم یا 3000 درهم باشد. علاوه بر این، نیاز به بودجه اضافی نیز وجود دارد.
  • اگر قرار است یک والدین همراه داشته باشند، حداقل حقوق متقاضی باید 10000 درهم باشد.
  • ویزای اقامت ورودی باید از قبل اعمال شود و همچنین باید 30 روز فاصله زمانی در نظر گرفته شود.

5.       مسیر حامی دانشجویان دانشگاه

این مسیر برای دانشجویانی است که از دانشگاه‌های خود در دبی حمایت مالی دریافت می‌کنند. در اینجا، دانشگاه برای ویزای اقامت شما، تحت نام موسسه آموزشی درخواست اقامت می‌کند. از سوی دیگر، اگر دانش‌آموز متوسطه در یک دبیرستان خصوصی یا دولتی باشید، با داشتن میانگین معدل حداقل 95، می‌توانید به عنوان دانش‌آموز ممتاز نیز واجد شرایط شوید. همچنین اگر دانشجوی دانشگاهی هستید که در دبی تحصیل می‌کنید و پس از فارغ‌التحصیلی دارای میانگین نمرات 3.75 در مقیاس 4 هستید، این مسیر برای شما قابل اجرا است.

زمان پردازش و هزینه دریافت مجوز اقامت در دبی چقدر است؟

مجوز اقامت دبی حدود 100 درهم و تا یک سال اعتبار دارد. علاوه بر این، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه پردازش نیز باشید که بستگی به محل درخواست شما دارد. به عنوان مثال، اگر درخواست شما از طریق پلتفرم آنلاین باشد، 40 درهم و در صورت مراجعه حضوری، 70 درهم هزینه دارد. اکنون که از زمان پردازش صحبت می‌کنیم، بر اساس نوع ویزا متفاوت است. به عنوان مثال، زمان پردازش استاندارد ویزا بین 3 تا 4 روز کاری پس از ارسال مدارک است. از طرف دیگر، ویزای اکسپرس می‌تواند 36 ساعت پس از ارسال به طول انجامد.

چگونه می‌توان وضعیت درخواست فرآیند مجوز اقامت را در دبی به صورت آنلاین پیگیری کرد؟

پس از اینکه نحوه دریافت ویزای اقامت در دبی را به طور کامل دنبال کردید، اکنون می‌توانید وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین نیز پیگیری کنید. فرآیند ساده است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • مرحله 1: متقاضی باید از این سایت بازدید کند .
  • مرحله 2: روی گزینه «ردیابی وضعیت برنامه» کلیک کنید.
  • مرحله 3: سایت به "شماره درخواست" شما نیاز دارد، آن را پر کرده و روی دکمه "ارسال" کلیک کنید.
  • مرحله 4: شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که وضعیت درخواست شما را نشان می‌دهد.

مزایای اخذ اقامت دائم دبی برای ایرانیان چیست؟

اخذ اقامت دائم دبی به این معنی است که فرد می‌تواند بدون وقفه در این شهر بماند. علاوه بر این، افراد دارای مجوز اقامت می‌توانند به کشورهای مختلف سفر کنند و تجارت خود را بدون محدودیت انجام دهند. نه تنها این شرایط برای شما فراهم می‌شود، بلکه در زمانی که در دبی اقامت دارید احساس امنیت می‌کنید. همچنین، شما از مزایایی برخوردار هستید که هیچ شهروند موقتی نمی‌تواند از آن بهره‌مند شود. بعضی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • ساکنان می‌توانند از مراقبت‌های بهداشتی، تأمین اجتماعی و مزایای مالی برخوردار شوند.
  • زندگی، کار و تحصیل در دبی با کیفیت عالی.
  • معافیت‌های مالیاتی و مشاغل با درآمد بهتر را دریافت می‌کنید.
  • پرداخت غرامت برای بیماری نیز وجود خواهد داشت.
  • این اقامت به شما این حق را می‌دهد که یک حساب تجاری یا خصوصی در کشور باز کنید.
  • می‌توانید از خانواده، فرزندان یا همسرتان حمایت مالی کنید.

برچسب ها:

اشتراک گذاری

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

2

دیدگاه

مهدی

date

1403/01/29

.

14:35

عالی بود .

رامین

date

1403/02/01

.

11:39

تشکر از مطالب خوب شما