bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

phone icon

ویزای EB-5 آمریکا;

مطمئن ترین راه دریافت گرین کارت

مشاوره رایگان

logo
گروه بیات

«

وبلاگ

«

بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2024
معرفی بهترین دانشگاه های جهان در سال 2024

کانادا

بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2024

انتخاب رشته و دانشگاه مناسب، نخستین قدم در مسیر آینده شماست. دانشگاه‌های برتر دنیا با ارائه آموزش‌های باکیفیت، فرصتی ایده‌آل برای دانشجویان مستعد از سراسر جهان فراهم می‌کنند. از کمبریج تا کالیفرنیا، دانشگاه‌های برتر در انتظار شما هستند تا با دانش و فرصت‌های شغلی بی‌نظیر، شما را به سوی موفقیت رهنمود کنند.

در این صفحه می خوانید:

آغاز یک سفر تحصیلی، شبیه به گذاشتن سنگ‌بنای آینده است. بعد از انتخاب بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت نوبت به انتخاب بهترین دانشگاه می‌رسد. در میان بی‌شمار انتخاب‌های موجود، مؤسساتی وجود دارند که به عنوان بهترین دانشگاه‌های دنیا شناخته شده‌اند و به خرد و سرنوشت افراد در سراسر جهان شکل می‌دهند. این دانشگاه‌ها، مظهر مهارت و نوآوری آموزشی هستند. از خیابان‌های شلوغ کمبریج تا پردیس‌های آرام کالیفرنیا، بهترین دانشگاه‌های جهان، ذهن‌های مشتاق را با وعده‌‌ی کسب دانش و یافتن بهترین فرصت های شغلی فرا می‌خوانند. برترین دانشگاه های جهان عبارتند از:

1. MIT موسسه فناوری ماساچوست

2. دانشگاه آکسفورد

3. دانشگاه استنفورد

4. دانشگاه کمبریج

5. دانشگاه هاروارد

6. موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)

7. کالج سلطنتی لندن

8. دانشگاه صنعتی زوریخ ETH

9. کالج دانشگاهی لندن (UCL)

10. دانشگاه شیکاگو


موسسه فناوری ماساچوست MIT

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، یک دانشگاه خصوصی برتر در ایالات متحده است و رتبه اول را در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی QS به خود اختصاص داده است. دانشجویان آینده‌نگری که قصد ثبت نام در MIT را دارند باید با گذراندن آزمون های زبان شناخته شده مانند تافل، آیلتس، PTE، کمبریج C1 یا C2 و آزمون Duolingo با نمرات بالا، مهارت خود را در زبان انگلیسی نشان دهند. علاوه بر این، متقاضیان باید در آزمون های ACT یا SAT شرکت کرده و نمرات خود را به دانشگاه ارائه کنند. با حدود 450 دانشجوی کارشناسی و 2796 دانشجوی کارشناسی ارشد، MIT یک قله علمی در مقیاس جهانی است. میانگین شهریه یک برنامه چهار ساله در این دانشگاه حدود 55510 دلار است.

 

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد، واقع در کشور زیبای انگلستان، همواره در بین بهترین موسسات آموزشی در سطح جهان قرار دارد. دانشگاه آکسفورد با جمعیتی در حدود 24000 دانشجو که نیمی از آنها از 84 کشور مختلف هستند، تنوع بین المللی را پذیرفته است. دانشجویان بین‌المللی آینده نگر باید امتحانات تجویز شده دانشگاه از جمله BMAT، CAT، MAT و PAT را انجام دهند.

 

مانند سایر دانشگاه‌های پیشرو بین‌المللی، آکسفورد برای ادامه تحصیل همه دانشجویان به مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند تافل یا ITL نیاز دارد. هزینه های تحصیل در آکسفورد بر اساس وضعیت شهروندی متفاوت است. شهروندان بریتانیا سالانه حدود 9250 پوند هزینه دریافت می کنند، در حالی که دانشجویان بین المللی که طیف وسیعی از ملیت ها را نمایندگی می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که بین 31،780 تا 33،750 دلار در سال بپردازند.

 

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد که در رتبه سوم جهانی قرار دارد، یک پایگاه علمی برجسته در کشور آمریکا است و دارای 7858 دانشجو و هیئت علمی متشکل از 1571 استاد است. دانشجویانی که به دنبال پذیرش در استنفورد هستند، باید سابقه علمی قوی داشته باشند و در امتحانات SAT یا ACT مهارت داشته باشند. علاوه بر این، داوطلبان تشویق می شوند تا یک دوره تحصیلی را در یک کالج زبان، به منظور کسب آمادگی در زبان انگلیسی بگذارنند.

 

شرایط دیگر برای متقاضیان مقطع کارشناسی شامل کسب حداقل نمره تافل 89 و کسب امتیاز 4 از 5 در آزمون AP است. شهریه سالیانه دانشگاه استنفورد، حدود 52856 دلار برای دانشجویان بین المللی و داخلی است.


 

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج نیز از جمله بهترین دانشگاه های دنیا است. این دانشگاه میزبان تقریباً 24450 دانشجو است که همه آنها باید سطح بالایی از مهارت انگلیسی را نشان دهند که معمولاً معادل نمره آیلتس 7.5 است.

دانشجویان بالقوه ایرانی در مقطع کارشناسی که قصد پذیرش در دانشگاه کمبریج را دارند، باید از توانایی علمی استثنایی، از جمله کسب حداقل 80 درصد در آزمون ورودی عمومی و میانگین نمره 18 در مطالعات پیش دانشگاهی برخوردار باشند. علاوه بر این، دانشگاه کمبریج امتحانات خاصی را متناسب با هر رشته تحصیلی برگزار می‌کند.

 

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه کمبریج از حدود 24050 تا 38430 دلار در سال متغیر است که بر اساس رشته تحصیلی انتخابی متفاوت است. به عنوان مثال، دانشجویان علوم کامپیوتر حدود 38430 دلار و دانشجویان ریاضی حدود 25250 دلار در سال می پردازند.

 

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد که از جمله بهترین دانشگاه های جهان است، در جاگاه پنجم رتبه بندی QS قرار دارد. هاروارد با تعداد دانشجویانی بالغ بر 9977، استانداردهای سختگیرانه‌ای در پذیرش دانشجو دارد. دانشجویان در دانشگاه هاروارد باید در آزمون های SAT یا ACT شرکت کنند و نمرات بالایی در آزمون های مهارت زبان کسب کنند. شهریه سالانه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه، به ترتیب 47730 دلار و 48008 دلار است.

 

موسسه فناوری کالیفرنیا Caltech

موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)، یکی دیگر از مؤسسات مشهور آمریکایی، رتبه ششم را در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS دارد. هر سال، Caltech تقریباً 938 دانشجوی کارشناسی و 1299 دانشجوی کارشناسی ارشد را می پذیرد. شرایط پذیرش در Caltech با سایر دانشگاه های بین المللی مطابقت دارد و شامل موارد زیر است:

 

· مدرک معتبر زبان TOEFL، IELTS، IBT

· تکمیل آزمون ACT

· الزام SAT در سال 2020 متوقف شد

شهریه سالانه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب تقریباً 54600 دلار و 53979 دلار است.

 

کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن به عنوان یکی از مؤسسات برجسته در میان برج‌های نمادین و مراکز سلطنتی انگلستان، و در شهر لندن، قرار دارد. این دانشگاه که در رتبه هفتم جهانی توسط QS قرار گرفته است، دارای حدود 17000 نفر دانشجو و 8000 هیئت علمی است.

کالج سلطنتی لندن، دانش‌آموزانی را جذب می‌کند که در آزمون‌های ملی موفق شده‌اند و معمولاً در دبیرستان میانگین 18 یا 19 را کسب می‌کنند. کالج سلطنتی لندن شرایط ورود خاصی را تعیین می کند، از جمله آزمون BMAT برای متقاضیان پزشکی و آزمون MAT برای ریاضیات. علاوه بر این، داوطلبان باید با ارائه مدرک زبان معتبر، مهارت زبان خود را نشان دهند.

هزینه های تحصیل برای دانشجویان داخلی و بین المللی در انگلستان متفاوت است. دانشجویان بین المللی در کالج سلطنتی باید سالانه حدود 37900 دلار بپردازند، در حالی که دانشجویان داخلی با هزینه سالانه حدود 10350 دلار روبرو هستند. برای تحصیلات تکمیلی، دانشجویان بین المللی تقریباً 40100 دلار در سال پرداخت می کنند، در حالی که این رقم برای دانشجویان داخلی سالانه 16500 دلار است.

 

دانشگاه صنعتی زوریخ

دانشگاه صنعتی زوریخ، واقع در سوئیس، یکی از بهترین دانشگاه های دنیا است و رتبه هشتم را در رتبه‌بندی QS کسب کرده است. برای داوطلبان بین المللی که به پذیرش در اینجا چشم دوخته اند، درک آزمون ECUS بسیار مهم است. اما دقیقا ECUS چیست؟

آزمون ECUS (Éxamen Comlémentaire des Hautes Écoles Suisses) یک ارزیابی تکمیلی برای ورود به دانشگاه های منتخب سوئیس، از جمله دانشگاه های علوم کاربردی و موسسات تربیت معلم است.

چشم انداز چند زبانه سوئیس در بافت آموزشی دانشگاه صنعتی زوریخ منعکس می شود، جایی که دوره ها به زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و اسپانیایی برگزار می شود. دانشجویان آینده‌نگر باید مهارت خود را در یکی از این زبان ها نشان دهند تا دوره‌ی آموزشی خوبی پیش رو داشته باشند. در دانشگاه زوریخ که یکی از بهترین دانشگاه های دنیا است، از نظر مالی، هر ترم تحصیلی شامل هزینه ثبت نام از حدود 1298 تا 1598 فرانک سوئیس است.

 

کالج دانشگاهی لندن UCL

کالج دانشگاهی لندن (UCL) که در بریتانیای کبیر واقع شده است، در میان بهترین دانشگاه‌های جهان ایستاده است و از یک مجموعه دانشجویی متنوع، متشکل از تقریباً 48168 نفر در رشته های مختلف پذیرایی می کند.

 

برای اطمینان از پذیرش در UCL، دانش آموزان مشتاق نه تنها باید یک رزومه قوی ارائه دهند، بلکه باید امتحانات UCAS و A-Level را در رشته های انتخاب شده با موفقیت پشت سر بگذارند. علاوه بر این، داشتن گواهینامه معتبر مهارت انگلیسی یک پیش نیاز برای همه متقاضیان است. هزینه های تحصیل برای دانشجویان داخلی، اروپایی و بین المللی در این دانشگاه متفاوت است:

- کارشناسی:

 - داخلی و اروپایی: 10350 دلار (تقریبی)

 - بین المللی: 25030 تا 36620 دلار

 

- مقاطع تکمیلی:

 - داخلی و اروپایی: 11700 تا 14280 دلار

 - بین المللی: 27300 تا 35600 دلار

 

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو، واقع در ایالات متحده، دارای بیش از 7000 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 10000 در مقاطع تکمیلی است. این دانشگاه از زمان تأسیس در سال 1890، همواره در بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده است و رتبه 10 را به خود اختصاص داده است. تسلط به زبان انگلیسی به عنوان سنگ بنای دانشگاه شیکاگو است که به عنوان مهمترین نیاز برای آموزش در این دانشگاه در نظر گرفته می شود. در کنار تسلط زبانی، متقاضیان باید پیش نیازهایی مانند داشتن پیشینه تحصیلی مناسب و ارائه ریز نمرات را نیز داشته باشند. آنچه این موسسه را متمایز می کند، آزمون منحصر به فرد UChicago آن است که جایگزینی برای آزمون های سنتی ACT یا SAT است. شهریه 58,968 دلار برای رشته‌های کارشناسی ارشد و حدود 59.298 هزار دلار برای رشته‌های کارشناسی در نظر گرفته شده است که به طور یکسان برای دانشجویان داخلی و بین المللی اعمال می شود.


تحصیل در بهترین دانشگاه‌‌های جهان

در پایان، هنگام در نظر گرفتن بهترین دانشگاه‌های جهان، مهم است که مجموعه‌ای از عوامل مختلف را بشناسیم، از شهرت دانشگاهی و خروجی تحقیقات گرفته تا تخصص اساتید و تجربه دانشجویی. با این حال، پیمایش در چشم انداز پیچیده انتخاب بهترین دانشگاه دنیا، می‌تواند دلهره آور باشد. اینجاست که راهنمایی متخصصان این حوزه می تواند راهگشا باشد. گروه حقوقی بیات با ارائه مشاوره رایگان به افراد و خانواده ها در تصمیم گیری آگاهانه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، کمک های ارزشمندی ارائه می دهد.

 اگر قصد شرکت در آزمون بورسیه تحصیلی در کانادا را دارید بهتر است قبل از آن با انواع بورسیه تحصیلی در کانادا آشنا شوید.

تخصص گروه بیات در درک شرایط و الزامات اخذ ویزا، فرآیند پذیرش و مسائل حقوقی مرتبط با تحصیل در خارج از کشور است. با استفاده از خدمات مشاوره ای گروه حقوقی بیات، دانشجویان می‌توانند با اطمینان خاطر، سفر تحصیلی خود را آغاز کنند.

 

 

برچسب ها:

favorite articles

سوالات متداول

معیارهای رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2024 چیست؟

معیارها شامل کیفیت آموزش، پژوهش، تعداد مقالات علمی، امکانات دانشگاهی و رضایت دانشجویان است.

بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2024 کدام‌ها هستند؟

بهترین‌ها عبارتند از: موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)، کالج سلطنتی لندن، دانشگاه صنعتی زوریخ ETH)، کالج دانشگاهی لندن (UCL)، دانشگاه شیکاگو

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های برتر جهان در سال 2024 چگونه است؟

شرایط شامل آزمون‌های استاندارد (SAT، ACT)، آزمون‌های زبان انگلیسی (تافل، آیلتس) و مدارک تحصیلی معتبر است.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان چقدر است؟

هزینه‌ها متغیر است. برای مثال، شهریه سالانه MIT حدود 55510 دلار و آکسفورد بین 31780 تا 33750 دلار است.

چه امکانات و برنامه‌های ویژه‌ای توسط بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2024 ارائه شده است؟

امکانات شامل نوآوری‌های آموزشی، برنامه‌های تحقیقاتی پیشرفته و فرصت‌های شغلی است. برای مثال، دانشگاه کمبریج دوره‌های آموزشی متنوعی دارد و دانشگاه صنعتی زوریخ دوره‌های چندزبانه برگزار می‌کند.

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

0

دیدگاه