bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

phone icon

ویزای EB-5 آمریکا;

مطمئن ترین راه دریافت گرین کارت

مشاوره رایگان

logo
گروه بیات

«

وبلاگ

«

بهترین مناطق استانبول برای زندگی
استانبول|بهترین جاهای استانبول|بهترین محله های استانبول|محله های استانبول

ترکیه

بهترین مناطق استانبول برای زندگی

date

0

date

0

بهترین مناطق استانبول برای زندگی شامل بی اغلو، سریر، بیشکتاش، کادیکوی، فاتیح و ... هستند

در این صفحه می خوانید:

معمولاً کسانی که به مهاجرت به ترکیه فکر می‌کنند دوست دارند بدانند که بهترین شهر و محله برای زندگی کجاست. ما در این مقاله می‌خواهیم بهترین مناطق استانبول ترکیه را که مناسب‌ترین موقعیت برای زندگی مهاجران را دارند به شما معرفی کنیم. این تحقیق نتیجه نظرسنجی، تحقیقات میدانی و تحقیقات آماری توسط دانشگاه‌های خود استانبول است که بر اساس قیمت، وضعیت رفاهی، تحصیلات مردم و وضعیت فرهنگی ساکنان آن محله به عمل آمده است. با بیات گروه تا پایان این مطلب همراه باشید.


نکاتی درباره شهر استانبول

قبل از اینکه بخواهید بهترین مناطق استانبول برای زندگی را پیدا کنید، باید نکات مهمی را درباره این شهر بدانید پس به نکات زیر دقت کنید:

  • استانبول یک کلان‌شهر بزرگ با بیش از 15000000 نفر جمعیت است.
  • بزرگ‌تر از بسیاری از کشورهای جهان است.
  • هیچ‌کس نباید بگوید که زندگی در استانبول می‌تواند آسان باشد اما خیلی هم سخت نیست
  • ترافیک و پارکینگ بزرگ‌ترین مشکل در استانبول.
  • اگرچه شبکه حمل‌ونقل می‌تواند خوب باشد، اما توجه داشته باشید که در ساعات شلوغی که بسیار ناراحت کننده خواهد بود، در شلوغی سفر خواهید کرد. کشتی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.
  • سمت آسیایی مساحت سکونت‌گاه بیشتری نسبت به سمت اروپایی دارد.
  • بهتر است در یک آپارتمان یا محل سکونت با سرویس امنیتی و پارکینگ سرپوشیده زندگی کنید.
  • اگر کار می‌کنید، بهتر است محل کار و زندگی شما نزدیک به هم باشد.
  • اگر بازنشسته هستید، بهتر است در محله‌هایی کاملاً دور از مرکز شهر زندگی کنید تا آرامش بیشتری داشته باشید
  • شما با خرید یک‌خانه در استانبول می‌توانید پاسپورت ترکیه را برای کل اعضای خانواده خود دریافت کنید.

محله بشیکتاش

محله بشیکتاش ترکیه در بخش اروپایی استانبول و مجاورت تنگه بسفر قراردارد و یکی از بهترین محله‌های استانبول است. این محله پرجنب‌وجوش پر است از بازارهای رنگارنگ، مراکز خرید، مراکز فرهنگی هنری و باشگاه‌های تفریحات شبانه. همچنین بیشتر اماکن تاریخی استانبول در این بخش قرار دارند. اگر دوستدارید در یک محله پویا در استانبول ساکن شوید و همچنین ترجیح می‌دهید در نزدیکی دریا زندگی کنید. پیشنهاد ما خرید یا اجاره خانه در محله بشیکتاش است.


منطقه کادیکوی

اما بهترین محله در بخش آسیایی هم کادیکوی است. کادیکوی با فضای پرجنب‌وجوش و زندگی شهری، بناهای تاریخی، یک مرکز مهم حمل‌ونقل، بازار، جمعیت بزرگ جوان و دانشجو، رویدادهای فرهنگی و هنری، مراکز خرید، کافه‌ها، میخانه‌ها و رستوران‌ها در کنار دریا و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش در استانبول است. محله کادیکوی هم جز بهترین مناطق استانبول است اما چون در بخش آسیایی این شهر قراردارد معمولاً قیمت‌های مسکن در آن کمی نسبت به محله‌های اروپایی پایین‌تر است.

منطقه بی اغلو

همه گردشگران محله بی اغلو را می‌شناسند. اینجا محله‌ای است که برج گالاتا، خیابان استقلال و میدان معروف تقسیم در آن قرار دارد. معماری‌های محله بی اغلو واقعاً منحصربه‌فرد است و خیابان‌های آن پرجنب‌وجوش و البته شلوغ هستند. در این محله مراکز فرهنگی هنری، مراکز خرید و حمل و منقل عمومی خوبی وجود دارد و برای زندگی کاملاً یک محله کلاسیک و خوب است. البته دقت کنید که اگر به سکونت در محله‌های شلوغ علاقه‌مند هستید بی اغلو می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

منطقه سریر

یکی از بهترین مناطق استانبول محله سریر یا Sariyer است. آن‌هایی که دوست دارند در یک محله زیبا ازنظر مناظر طبیعی زندگی کنند می‌توانند سریر را انتخاب کنند. این منطقه ساحلی که در انتهای Boshorus واقع شده است پر است از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های جذاب. همچنین نخلستان معروف امیرگان، چند موزه و قلعه تاریخی نیز در این محله قرار دارد. سطح رفاه و زندگی مردم این محله بسیار بالاست و کلیه امکانات لازم برای گذراندن یک زندگی شهری در سطح بین‌المللی را دارد. شما با زندگی در محله سریر؛ مشکل خاصی در زمینه امنیت، امکانات رفاهی و خدمات شهری نخواهید داشت.


منطقه فاتیح

فاتیح یکی از بزرگ‌ترین منطقه‌های استانبول است که شبیه به یک شبه جزیره تاریخی است و بسیاری از آثار تاریخی دوره امپراتوری رم، بیزانس و عثمانی در آن قرار دارد. اینجا یکی از قدیمی‌ترین منطقه‌های شهری استانبول است که پر است از آثار تاریخی. اما به‌عنوان کسی که می‌خواهد در این منطقه زندگی کند باید بدانید که آب‌وهوا و چشم‌انداز خانه شما فوق‌العاده خواهد بود. اکثر خانه‌های این منطقه ویلایی و نمای آن‌ها روبه‌دریا است. شما هر صبح می‌توانید در خط ساحلی این منطقه قدم بزنید و کشتی‌ها را تماشا کنید. محله فاتیح را می‌توان یکی از بهترین مناطق استانبول دانست که مناسب زندگی مهاجران تازه وارد است.


منطقه باکرکوی

محله باکرکوی یکی از محبوب‌ترین محله‌ها برای سکونت خارجی‌ها در استانبول است که در بخش اروپایی این شهر و در ساحل دریای مرمره قرار گرفته است. زندگی به مدرن‌ترین شکل خود در این محله در جریان است. اکثر ساکنان این منطقه جوانانی هستند که عاشق فعالیت‌های فرهنگی هنری، زندگی شبانه، تفریح و مراکز خریدند. نزدیکی این محله به فرودگاه اتاتورک باعث شده تا بیشتر بیزینس‌من‌های ترکیه، در این محله ساکن شوند. سطح رفاه در منطقه باکرکوی بالا است و خانه‌های لاکچری زیادی را در آن مشاهده خواهید کرد.


منطقه آتاسهیر

اگر به دنبال یک محله تازه‌ساز و جذاب با پروژه‌های مسکونی جدید هستید. ما آتاسهیر در بخش آسیایی استانبول را به شما معرفی می‌کنید. این محله جدید دارای جاده‌های خوب، استاندارد بالا در زندگی، مراکز خرید و مراکز تفریحی که جدیداً ساخته شده یکی از مناطق جذاب استانبول برای زندگی است که جهشی فوق‌العاده را تجربه کرده است. بیشتر ساکنین این محله افراد ترک هستند اما سطح فرهنگ و رفتار آن‌ها قابل قبول است. این محله از آنجایی مورد توجه قرار گرفته که بسیار جدید است و قیمت آن هنوز تا حد زیادی که ارزش دارد بالا نرفته و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و خرید مسکن به حساب می‌آید.


منطقه شیشلی

اما خیلی‌ها هنگام مهاجرت می‌خواهند در یک محله بین‌المللی لوکس اقامت کنند. پس شیشلی می‌تواند انتخاب شما باشد. این محله مجلل که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است بسیار پرجنب‌وجوش بوده و پر است از رستوران‌ها، کلیساها و موزه‌های جذاب. مراکز خرید معروفی در این محله وجود دارد و شیشلی را می‌توان یکی از گران‌ترین محله‌های استانبول دانست که افراد خاصی در آن زندگی می‌کنند.


منطقه اسکودار

اوسکودار ناحیه‌ای است که در سواحل آسیایی بسفر، درست در مقابل بشیکتاش واقع شده است. Uskudar به دلیل خط ساحلی زیبا، برج Maiden’s Tower، تپه Camlica، بیشه فتحی پاشا، مکان‌های تاریخی مانند مساجد قرن شانزدهم، فواره‌ها و بسیاری موارد دیگر مشهور است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که امکانات رفاهی و خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی موجود در این محله سبب شده تا جز فهرست بهترین مناطق استانبول فرار بگیرد.

جمع‌بندی

همان‌طور که میدانید استانبول یکی از بهترین شهرهای آسیا و خاورمیانه است که موقعیت اقتصادی، رفاهی و کسب و کار در آن به‌شدت قابل توجه است. بسیاری از خارجی‌ها از جمله شهروندان ایرانی علاقه‌مند به مهاجرت به استانبول هستند. برای همین لازم است بدانید که بهترین مناطق استانبول کدام است. همان‌طور که در فهرست بالا خواندید شما به‌عنوان یک مهاجر می‌توانید در محله‌های چون شیشلی، بی اغلو، اسکودار، آتاسهیر، باکرکوی، فاتیح، ساریر و ... سکونت کنید. اکثر خانه‌ها در این محله‌ها بالای 250 هزار دلار قیمت دارند و طبق قوانین خاص ترکیه برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، شما می‌توانید به‌راحتی با خرید یک‌خانه در ترکیه ظرف مدت 2 ماه اقامت این کشور را برای خودتان و کل اعضای خانواده‌تان بگیرید. در واقع فرصت گرفتن پاسپورت دوم یک موقعیت استثنایی است که از سوی دولت ترکیه در حال ارائه است و نباید آن را از دست داد.

برچسب ها:

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

0

دیدگاه