bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

phone icon

ویزای EB-5 آمریکا;

مطمئن ترین راه دریافت گرین کارت

مشاوره رایگان

logo
گروه بیات

«

وبلاگ

«

بهترین روش اخذ پاسپورت ترکیه چیست؟
بهترین روش اخذ پاسپورت ترکیه چیست؟

مهاجرت

بهترین روش اخذ پاسپورت ترکیه چیست؟

در این صفحه می خوانید:

ترکیه سالهاست که به شدت مورد توجه گردشگران قرار دارد و از نظر تعداد جذب گردشگر به عنوان ششمین مقصد پرطرفدار شناخته می‌شود. ولی در چند سال اخیر ترکیه به دلایل مختلفی برای اقامت هم مورد اقبال قرار گرفته است. به خصوص در ایران چند سالی هست که تب گرفتن اقامت ترکیه بالا گرفته. دلایل آن را می‌توان تشابهات فرهنگی دو کشور، نزدیکی جغرافیایی آنها، سهولت اخذ تابعیت ترکیه در مقابل سایر کشورها، وضعیت داخلی ایران، رشد فضای کسب و کار در ترکیه و عدم فاصله زیاد ارزش پول دو کشور در مقابل یکدیگر دانست.

همانطور که می‌دانید پاسپورت ترکیه جزو 30 پاسپورت برتر دنیاست و با داشتن آن می‌توانید به 130 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفرکنید. همچنین این امکان وجود دارد که تابعیت قبلی خود را حفظ کنید.

روش‌های مختلفی برای گرفتن اقامت ترکیه وجود دارد. هر کدام از آنها ممکن است برای افراد خاصی مناسب و نتیجه‌بخش باشد. در این مطلب یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت در کشور ترکیه را معرفی خواهیم کرد تا اگر قصد سفر به این کشور و اقامت در آن را دارید بتوانید بهتر و با دید بازتر در مورد آن تصمیم بگیرید.


برای سفر به ترکیه به ویزا نیاز ندارید

همانطور که احتمالاً می‌دانید سفر توریستی به ترکیه نیاز به ویزا ندارد. شما تا سه ماه می‌توانید بدون ویزا در ترکیه به گشت و گذار بپردازید. ولی اگر بخواهید بیش از این مدت را در ترکیه سپری کنید به یکی از انواع اجازه اقامت احتیاج خواهید داشت. شما می‌توانید از این امکان برای محک زدن خودتان و شرایط استفاده کنید. می‌توانید مدتی را در ترکیه اقامت داشته باشید تا متوجه شوید که چقدر شرایطش مشابه چیزی است که انتظارش را داشته‌اید و با شرایط زندگی در ترکیه آشنا شوید. حتی می‌توانید برای بررسی بیشتر، یک ویزای شش ماهه بگیرید و با داشتن یک دفترچه اقامت، شش ماه را در ترکیه بگذرانید. ولی به یاد داشته باشید که با دفترچه اقامت موقت اجازه کار نخواهید داشت. پس اگر تمکن مالیش را دارید به این گزینه فکر کنید. تحت شرایطی خاصی می‌توانید حتی اقامت توریستی یک ساله دریافت کنید. در این حالت باید یک منزل مسکونی اجاره کنید و اجاره نامه آن توسط یکی از دفاتر ثبت اسناد ترکیه به ثبت برسد. اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه


تابعیت و شهروندی ترکیه

یک فرمول کلی برای تابعیت و شهروندی ترکیه وجود دارد و آن این است که گرفتن تابعیت در این کشور حداقل پنج سال طول می‌کشد. شما باید یا مجموعاً هشت سال یا پنج سال به صورت مداوم در ترکیه زندگی کنید تا بتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید و پاسپورت ترکیه‌ای بگیرید. در این مدت پنج تا هشت سال می‌توانید از اجازه اقامت تمدیدشونده استفاده کنید تا در نهایت آن را تبدیل به اقامت دائمی و بعدتر به تابعیت ترکیه کنید. البته شرایط دیگری هم وجود دارد. مثل اینکه نباید در سه سال آخر قبل از درخواست اقامتِ دائم سوء پیشینه داشته باشید. همچنین در مدت اقامت در این کشور از کمک‌های اجتماعی کمک نگرفته باشید. این به آن معنی است که باید درآمد کافی و پایداری داشته باشید که بتوانید به وسیله آن خود و خانواده‌تان را اداره کنید و باید بتوانید این موضوع را به اثبات برسانید. بیمه معتبر پزشکی هم مورد دیگری است که برای اقامت دائم به آن نیاز دارید. البته این موضوع برای افراد زیر 65 سال و بالای 18 سال بررسی می‌شود. در نهایت بررسی می‌شود که شما تهدیدی برای امنیت عمومی هم محسوب نشوید و در تمام مدت اقامت موقتتان در ترکیه به قوانین آن کشور و نظم عمومی پایبند بوده باشید. اما برای اینکه سریع تر بتوانید تابعیت این کشور را دریافت کنید دولت ترکیه گزینه های سرمایه گذاری را در اختیار افراد خارجی قرار داده که باید به صورت قانون و تحت نظارت وکلای ترک و ارگان های دولتی این کر را انجام دهید در نهایت با ریسک و خطرات مالی روبه رو نشوید.


اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از روش‌هایی که به وسیله آن می‌توان تا حد زیادی قوانین دست و پا گیر را کنار زد وامکان زندگی در ترکیه را به دست آورد، شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور است. شما می‌توانید مبلغی را در ترکیه سرمایه‌گذاری کنید و به این روش هم از سود سرمایه گذاری خود منفعت ببرید و هم شهروندی همیشگی این کشور را اخذ کنید. حتی می‌توانید درخواست ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی در این کشور را بدهید و کسب و کاری برای خودتان راه بیندازید.

همچنین ببینید: تابعیت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری


ترکیه با توجه به اقتصاد رو به رشدی که دارد یکی از کشورهایی است که پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد. با قوانینی که اخیراً در این کشور وضع شده است، مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اخذ تابعیت و پاسپورت دوم تقریباً یک ششم مبلغ قبل شده است. این امر، فرصتی بسیار خوب برای کسانی است که قصد دارند هم در یک کشور با اقتصاد در حال پیشرفت سرمایه گذاری کنند و به کسب و کار سودآور مشغول شوند و هم از این طریق پاسپورت دوم اخذ کنند. به این روش می‌توانند در کشوری که فاصله کمی با کشور خودمان دارد و از نظر فرهنگی هم چندان از آن دور نیست پاسپورت دوم بگیرند. البته برای سرمایه‌گذاری در ترکیه نیاز دارید که در یکی از زمینه‌هایی که خود دولت ترکیه اعلام کرده است سرمایه‌گذاری کنید و برای هر زمینه‌ای حداقلی تعیین شده است، که باید رعایت شود. جالب است بدانید که خرید ملک در ترکیه یکی از روش‌های مورد تایید دولت این کشور است. البته ملک خریداری شده را تا سه سال نباید بفروشید تا همچنان مشمول قوانین اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در ترکیه بمانید. روش‌های دیگر سرمایه گذاری در ترکیه هم شامل سپرده‌گذاری، خرید سهام، خرید اوراق قرضه ، سرمایه گذاری در شرکت‌های سرمایه‌گذار در املاک و از همه اینها جذابتر سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در ترکیه است. برای سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ تابعیت آن بهتر است با مشاورینی مشورت کنید که این کار را بارها انجام داده باشند و سابقه طولانی در این کار داشته باشند. البته حتی خودتان هم می‌توانید برای این کار اقدام کنید. ولی قوانین اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه تا حدی پیچیده است و اینکه خودتان بخواهید همه مراحل کار را پیش ببرید کمی مخاطره‌آمیز است و ریسک بالایی دارد.


گروه حقوقی بیات

گروه حقوقی بیات یکی از مراکزی است که در این زمینه سابقه طولانی دارد و بیش از 18000 پرونده موفق در زمینه مهاجرت، اخذ تابعیت و اخذ اقامت را با موفقیت به سرانجام رسانده است. همینطور این گروه حقوقی 18 دفتر در سراسر دنیا دارد و می‌تواند در هر جایی از دنیا که حضور دارید به شما کمک کند. مشاوره با تمام وکلای این گروه حقوقی که بیش از 27 سال سابقه فعالیت دارند، رایگان است. درخواست مشاوره رایگان در این مطلب سعی کردیم یکی از بهترین روشهای اخذ تابعیت ترکیه که یکی از رو به رشد ترین اقتصادهای دنیاست را معرفی کنیم. امیدواریم با تصمیمات درست بهترین راه را برای آینده خود و خانواده‌تان برگزینید.

برچسب ها:

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

0

دیدگاه