bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

phone icon

ویزای EB-5 آمریکا;

مطمئن ترین راه دریافت گرین کارت

مشاوره رایگان

logo
گروه بیات

«

وبلاگ

«

همه چیز درباره ترکیه برای افرادی که قصد مهاجرت به آنجا را دارند
همه چیز درباره ترکیه

مهاجرت

همه چیز درباره ترکیه برای افرادی که قصد مهاجرت به آنجا را دارند

در این صفحه می خوانید:

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید باید همه چیز درباره ترکیه را بدانید و با ابعاد مختلف این کشور از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آشنا شوید. در این مقاله ازگروه بیات قصد داریم تا شما را دعوت کنیم تا با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با ترکیه از ابعد مختلف آشنا شویم.

قوانین مهاجرت به ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که قوانین آن برای مهاجرت آسان است. اخذ اقامت ترکیه به راحتی امکان‌پذیر است. اقامت در این کشور به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت قابل دریافت است. اقامت کوتاه مدت برای افرادی است که به دلایل مختلف مثل:

  • گردشگری
  • درمان
  • تحصیل و...

سفر می‌کنند. اقامت بلند مدت برای افرادی است که قصد دارند برای زندگی به این کشور مهاجرت کنند و در آن ماندگار شوند. در مقالات مختلف در این سایت به قوانین مهاجرت به ترکیه پرداخته‌ایم که می‌توانید با مراجعه به آنها از قوانین مربوطه آگاه شوید.

همه چیز درباره اقتصاد ترکیه

ترکیه دارای یک اقتصاد مختلط است که در آن بخش خصوصی در حال رشد همراه با برنامه‌ریزی متمرکز اقتصادی و مقررات دولتی وجود دارد.

  • اقتصاد ترکیه از سال 2003 تا 2018 رشد بی سابقه ای را به ثبت رسانده و از رتبه 18 به 13 در سطح جهانی صعود کرده است.
  • رشد اقتصادی ترکیه در 16 سال گذشته توسط یک بازار داخلی قوی و یک بخش خصوصی کارآفرینی ایجاد شده است که در مجموع باعث تشویق سرمایه‌گذاری و صادرات شده است.
  • ترکیه با رشد چشم‌گیرصادرات سالانه 10 درصد، از عملکرد جهانی پیشی گرفته است.
  • ترکیه یازدهمین اقتصاد بزرگ از نظر تولید ناخالص سرانه در میان کشورهایی با جمعیت بیش از 50 میلیون نفر است. بیش از 23 مرکز شهری که هر کدام بیش از 1 میلیون نفر جمعیت دارند، از طریق تولید کالاها و خدمات خود از بازار داخلی پررونق ترکیه حمایت می‌کنند. استانبول از نظر جمعیت بزرگترین شهر اروپاست
  • بازار ترکیه به لحاظ استراتژیک از یک طرف با فاصله کمی به بازار اروپا با جمعیت 1.5 میلیارد نفر و از طرفی به بازار آسیا به فاصله زمانی 4 ساعت دسترسی آسان دارد. همین موضوع باعث ساخت یک بازار با پتانسیل 24 تریلیون دلار شده است. موقعیت استراتژیک ترکیه دسترسی آسان به بازارها را در 16 منطقه زمانی مختلف، از توکیو تا نیویورک، امکان‌پذیر می‌کند.
  • شرکت‌های چندملیتی به طور قابل توجهی ترکیه را به عنوان مرکز ترجیحی برای تولید، صادرات و همچنین مدیریت انتخاب می‌کنند. ترکیه همچنین به عنوان مرکز مدیریت چندین شرکت چند ملیتی عمل می‌کند.
  • ترکیه فرصت‌های فراوانی را در طیف گسترده‌ای از بخش‌های اقتصادی ارائه می‌کند. همین امر باعث ایجاد یک مزیت رقابتی برای این کشور شده است.

همه چیز درباره فرهنگ ترکیه

هر فرهنگی ارزش‌های اصلی مانند صداقت، عدالت، انصاف، برابری و غیره را ترویج می‌کند. با این حال، بیشتر این ارزش‌ها به وجدان، شخصیت درونی فرد وابسته است. همیشه افرادی هستند که به این ارزش‌ها پایبند هستند و کسانی که به این ارزش‌ها پایبند نیستند. علاوه بر این ارزش‌های اصلی مشترک، ارزش‌های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است در داخل یک کشور منحصربه‌فرد یا در هویت اصلی آن کشور باشند. به عنوان مثال، افراد مسن جایگاه ویژه‌ای در زندگی مردم ترکیه دارند و با آنها بسیار محترمانه رفتار می‌شود. مفهوم خانواده مقدس شمرده می شود و همسایگی بسیار مهم است. روابط با همسایه ها آنقدر صمیمانه و صمیمانه است که بسیار پیش می آید که همسایه در خانه دیگری را بزند و بپرسد آیا یک فنجان شکر یا آرد دارند که به او بدهند؟ بیشتر بدانید: شرایط دریافت اقامت دائم ترکیه در فرهنگ ترکی، مهمان‌نوازی یکی دیگر از ارزش‌های برجسته است. به خصوص در مناطق روستایی، میزبان یا مهماندار آخرین تکه نان خود را با یک غریبه تقسیم می کند. آنها عاشق ارائه غذا و نوشیدنی به دوستان، همسایگان، آشنایان و حتی غریبه ها هستند. آنها همچنین دوست دارند به افراد نیازمند کمک کنند، چه به صورت فردی و چه به عنوان یک ملت. وقتی در جایی فاجعه ای رخ می دهد، مردم بدون تردید شروع به اهدای پول، ارسال تجهیزات و غیره می کنند. اکثر زنان ترک به نظافت خانه خود وسواس دارند. آنها باید همیشه تمیز باشند. اگر روزی به یک خانه ترک سفر کردید، فراموش نکنید که کفش های خود را در بیاورید. اکثر خانواده ها از شما انتظار دارند که این کار را انجام دهید! در کشور حس میهن پرستی شدید است. این نباید تعجب آور باشد، زیرا ما یک الگوی بزرگ داریم: آتاتورک، یکی از بهترین رهبران تمام دوران. ترک‌ها همیشه سعی می‌کنند به میراث تاریخی خود وفادار باشند.

همه چیز در مورد زندگی اجتماعی و تجاری در ترکیه

زندگی اجتماعی

مردم ترکیه اجتماعی هستند و دوست دارند کارها را با هم انجام دهند. از آنجایی که ترک‌ها از به اشتراک گذاشتن تجربیات زندگی با دیگران لذت می‌برند، معمولاً گروه‌های زیادی از مردم را می‌بینید که در حال پیاده‌روی، صرف غذا یا شرکت در فعالیت‌های مختلف هستند. این امر به ویژه در تابستان صادق است. تابستان فصلی‌ست که می‌توانید افراد زیادی را ببینید که حتی در طول هفته تا اواخر وقت در کافه‌ها، رستوران‌ها و بارها مشغول معاشرت هستند. بیشتر بدانید: همه چیز درباره اقامت ترکیه با خرید ملک به دلیل اجتماعی بودن ترک‌ها نسبت به اکثر مردم دنیا به فضای شخصی کمتری نیاز دارند. پس اگر ترکی در حین مکالمه نزدیک شما ایستاد، تعجب نکنید.

زندگی تجاری

روابط تجاری معمولاً رسمی است. ترک‌ها ترجیح می‌دهند با افرادی که می‌شناسند و به آنها اعتماد دارند کار کنند. بنابراین، اگر نیاز به تجارت با یک شرکت ترکیه‌ای دارید، باید با آنها ارتباط خوبی برقرار کنید. اگر با مردم ترکیه ملاقاتی دارید، مطمئن شوید که از نام کوچک آنها استفاده نکنید. علاوه بر این، در زمان کار مردان باید کت و شلوار و کراوات بپوشند. زنان نیز باید لباسی با ظاهر حرفه‌ای بپوشند. به خصوص در شهرهای کوچکتر، باید مراقب لباس خود باشید زیرا برخی مکان‌ها محافظه‌کار و سنتی هستند.

همه چیز درباره مکان‌های دیدنی در ترکیه

ترکیه کشوری است به بلندای تاریخ.همین امر این کشور را به مقصد گردشگری بسیاری از افراد تبدیل کرده است. علاوه بر این، طبیعت فوق‌العاده این کشور و آزادی‌های اجتماعی موجود در آن می‌تواند برای گردشگران خاطرات بی‌نظیری به جا بگذارد. برای پاسخ دادن به سوال شما که می‌خواهید همه چیز درباره ترکیه را بدانید، قطعا اطلاع از مکان‌های گردشگری این کشور بخشی از پاسخ سوال شما خواهد بود. قطعا جاذبه‌های ترکیه به حدی است که معرفی همه آنها در این مقاله نمی‌گنجد. در ادامه این مقاله به معرفی بخشی از مکان‌های گردشگری این کشور خواهیم پرداخت.

1. کاپادوکیه: با بالون زدن حال و هوای خود را بالا ببرید


  • همه چیز درباره مکان‌های دیدنی در ترکیه[/caption] اسم آن را جادوی طبیعت یا قدرت بگذارید، به هر حال نمی‌توانید چشم‌ خود را از مناظر صخره‌های غیرمعمول در کاپادوکیا دور کنید. قابل ذکر است که این سا‌زه‌ها شبیه دودکش‌ها، مخروط‌ها، قارچ‌ها و قله‌ها هستند. از این رو مقصدی رویایی برای عکاسان و افرادی است که اهل ماجراجویی هستند. این شهر که مملو از جاذبه‌های دیدنی است، همیشه وقتی در مورد مکان‌های دیدنی ترکیه صحبت می‌کنیم، صدرنشین این موضوع است. وقتی پا به سرزمین کاپادوکیه می‌گذارید، احساس می‍کنید که به سیاره دیگری رفته‌اید. همه چیز در اطراف شما نفس‌گیر است و برای چشمان شما لذت‌بخش است. علاوه بر این، می‌توانید از بالون سواری در کاپادوکیا لذت ببرید که مناظر هوایی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا می و سپتامبر تا اکتبر
  • مدت زمان ایده آل: 2-3 روز
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه Kayseri Erkilet

جاذبه‌های گردشگری

  • شهر زیرزمینی کایماکلی
  • شهر زیرزمینی درینکویو
  • موزه فضای باز گورمه
  • دره سرخ و رز
  • آشوب

2. استانبول: حال و هوای مدرن و سنتی را با زیبایی فرهنگی تجربه کنید

  • همه چیز درمورد استانبول ترکیه
  • بازدید از استانبول نهایت لذت است و هیجان و تجربه‌های منحصر به فردی را به ارمغان می‌آورد. این شهر یکی از سرزنده‌ترین کلان شهرهای جهان با جاذبه‌های فراوان است. اما زیبایی مغناطیسی استانبول در موقعیت جغرافیایی، تاریخ غنی و جنبه‌های فرهنگی آن نهفته است.هر جنبه از این شهر در کسری از ثانیه قلب شما را به دست می آورد. این شهر دارای سواحل، کوه‌ها، مناظر خیره کننده و سبک زندگی مدرن است. اما به یاد داشته باشید که از منطقه بسفر آن دیدن کنید. این منطقه دارای کاخ‌های زیبا، عمارت‌های ساحلی و پارک‌های شهری است. بدون شک یکی از مکان‌هایی است که در ترکیه باید از آن بازدید کرد. بیشتر بدانید: حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه برای اقامت نکته کلیدی دیگر این است که این تنها شهری است که در دو قاره قرار دارد. آسیا و اروپا. میراث غیرقابل چشم‌پوشی این شهر تنوع غذایی، تاریخ و فرهنگ غنی را به نمایش می‌گذارد. در مجموع، استانبول به شما این امکان را می‌دهد که از طریق مکان‌های تاریخی، دوران باستان را به صورت زنده لمس کنید. بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا اکتبر
  • مدت زمان ایده آل: 2-3 روز
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه آتاتورک استانبول

جاذبه های گردشگری

  • کاخ توپکاپی
  • منطقه سلطان احمد
  • کاخ دولما باغچه
  • مسجد آبی
  • آب انبار بازیلیکا
  • موزه ایاصوفیه

3. آنتالیا - از طبیعت جذاب و فضای پر زرق و برق لذت ببرید

هرانچه که نیاز است قبل از مهاجرت به ترکیه بدانید

اگر لذت بردن از زندگی ساحلی و هیجان کوهستانی در یک موقعیت شما را هیجان زده می‌کند، به آنتالیا بیایید. این شهر یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ترکیه است که برای عاشقان هیجان و عاشقان ساحل ایده‌آل است. می‌توانید از ورزش‌های آبی در سواحل زیبای آنتالیا لذت ببرید و کوه‌های سرسبز را کشف کنید. و این کوه‌ها پر از خرابه‌های باستانی است. بدون شک یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی ترکیه است که دارای محیطی با طراوت است. قدم زدن در شهر شما را به گذشته باستانی نزدیک می‌کند. علاوه بر این، استراحتگاه‌ها، هتل ها، بارها و رستوران‌های متعددی را خواهید دید. علاوه بر این، پارک‌های آبی، پارک‌های تفریحی و موزه‌های برنده جوایز دلایلی برای هیجان‌انگیز کردن سفر شما خواهند بود. از شنا گرفته تا کوه‌نوردی، هر چیز تجربه‌ای عالی در تعطیلات خود در اینجا به شما می‌دهد. بنابراین، آنتالیا جواهری از ترکیه است که بدون زحمت چیزی را برای همه ارائه می دهد.

  • بهترین زمان برای بازدید: ژوئن تا سپتامبر
  • مدت زمان ایده آل: 3-4 روز
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه آنتالیا

جاذبه های گردشگری

  • شهر قدیمی
  • موزه آنتالیا آسپندوس
  • بندر قدیمی
  • دروازه هادریان
  • پرگه
  • یولی مناره
  • المپوس
  • کایمرا

4. آنکارا - مکانی که در آن عصر جدیدی آغاز شد و تاریخ را حفظ کرد

کاوش در تاریخ با مکانی جذاب و شگفت انگیز در ترکیه با پایتخت ترکیه مرتبط است. آنکارا علاوه بر پایتخت بودن، دومین شهر بزرگ ترکیه است و ۸۵۰ متر ارتفاع دارد. این شهر مرکز تجاری و پر جنب و جوش ترکیه است که به شما امکان می دهد تا عمق تاریخ ترکیه را کشف کنید. و همچنین مکانی است که می توانید جوهر واقعی فرهنگ ترکیه را تجربه کنید. بیشتر بدانید: قوانین خرید خانه در ترکیه آنکارا پر از آتشفشان های جوان، مزارع گندم و استپ است. همه اینها مرکز جاذبه های آن هستند که آن را به یکی از زیباترین مکان های دیدنی در ترکیه تبدیل کرده اند. همچنین می توانید از قلعه معروف آنکارا منظره ای چشمگیر از شهر داشته باشید. اما، دلیل اصلی سفر برای بازدید از آنکارا، دیدن انواع مختلف بناهای تاریخی است.

  • بهترین زمان برای بازدید: ژوئن تا سپتامبر
  • مدت زمان ایده آل: 3-4 روز
  • نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه استانبول

جاذبه های گردشگری

  • قلعه آنکارا
  • آنیت کبیر
  • موزه تمدن آناتولی
  • رحمی م کوچ موزیسی
  • آتاکولا
  • موزه زندان اولوکانلار

سخن پایانی

در این مقاله به جنبه‌های مختلف ترکیه پرداختیم و همه چیز را درباره ترکیه مورد بررسی قرار دادیم. فرهنگ، اقتصاد، مکان‌های گردشگری و مختصری درباره نحوه مهاجرت یا دریافت ویزای بلند مدت و کوتاه مدت. چه برای سفر و یا برای زندگی قصد رفتن به این کشور را دارید، لازم است که بدانید چه چیزی در انتظار شماست. امیدواریم مطالعه این مقاله در این باره به شما کمک کرده باشد.

برچسب ها:

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

0

دیدگاه