bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

phone icon

ویزای EB-5 آمریکا;

مطمئن ترین راه دریافت گرین کارت

مشاوره رایگان

logo
گروه بیات

«

وبلاگ

«

راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه و مزایای آن‌ها
راه های سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه|ثبت شرکت|خرید ملک در ترکیه|راه اندازی کسب و کار|سپرده گذاری بانکی

راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه و مزایای آن‌ها

date

0

date

0

در این صفحه می خوانید:

چرا کشور ترکیه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

ترکیه از اقتصادی پویا و روبه‌رشد برخوردار است. درواقع موقعیت جغرافیایی مناسب برای سرمایه‌گذاری این کشور و نزدیکی به ایران یکی از دلایل اصلی محبوبیت این کشور شده است. این کشور در تقاطع اروپا، آسیای میانه، و خاورمیانه قرار گرفته. بنابراین شرایط دسترسی آسان شخص سرمایه‌گذار را به بازارهای اروپا، خاورمیانه، آفریقای شمالی، آسیای میانه و بازارهای خلیج فراهم می‌کند. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی، کشور ترکیه را به‌عنوان مقصد سرمایه‌گذاری خود انتخاب می‌کنند و به کسب درآمد در ترکیه می‌پردازند. با توجه به این انواع راه های مختلف برای سرمایه گذاری در ترکیه واجد دارد و هرکدام هزینه و روش متفاوتی دارد با آن ها در این مقاله از گروه حقوقی بیات آشنا می شویم.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری خرید املاک و مستغلات


  • عدم وجود هر گونه رهن، بدهی و مالیات در سند ملک مورد نظر
  • امکان اخذ تاییدیه به مبلغ حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا برای ارزش گذاری ملک مورد نظر
  • دارای پلاک مشخص برای درج شرح لازم به منظور خرید برای سرمایه گذاری و عدم فروش به مدت ۳ سال
  • احراز رسید بانکی مبنی بر انجام عمل خرید به منظور سرمایه گذاری از حساب بانکی متقاضی و یا وکیل
  • وی با درج توضیحات لازم در رسید بانکی مربوط به ترانسفر مبلغ ملک به حساب صاحب ملک

سپرده گذاری بانکی

  • امکان اخذ مدارک و تاییدیه های لازم از بانک و یا ارگان های مربوطه برای نشان دادن ارزش سپرده
  • گذاری، فاند و یا سهام خریداری شده به مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا
  • بلوکه کردن سرمایه گذاری به مدت سه سال
  • احراز رسید بانکی مبنی بر ترانسفرهای مالی از حساب سرمایه گذار

راه اندازی تجارت و ثبت شرکت

  • ترکیــه یـک تقاطع تجاری جهــانی محســوب می گردد.
  • تا به امروز بیش از ۶۰۰۰ شرکت تجاری بین المللی در ترکیه تاسیس شده است.
  • ترکیه طرفدار کارآفرینان است.
  • دولت از طریق مناطق آزاد تجاری، معافیت های مالیاتی و تسهیلات دولتی به طور فراگیر از کارآفرینان در ترکیه حمایت می کند.
  • ترکیه به خوبی با اروپا یکپارچه شده است.
  • ترکیه به عنوان عضو اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا، ادغام اقتصادی و اجتماعی خوبی با اروپا دارد.
  • تجارت در ترکیه آسان است.
  • ترکیه در فهرست سهولت انجام امور تجارت بانک جهانی، در رتبه ۴۳ جهان قرار دارد


تجارت خود را آغاز نمایید ...

شرکت خدمات مهاجرتی و حقوقی BAYAT GROUP با فراهم نمودن بهترین گزینه های سرمایه گذاری موجود در ترکیه برای شما، به شما کمک می کند تا بتوانید شرکت خود را به صورت قانونی ثبت کرده و راه اندازی نمایید و سپس تجارت خود را شروع نموده و با انگیزه های بیشتری آن را توسعه دهید .

شرکت خدمات مهاجرتی و حقوقی بیات خدمات یکپارچه ای اعم از کمک های حقوقی، سرمایه گذاری، مالیاتی و تجارت بین المللی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

همچنین ببینید: به این شش دلیل در ترکیه سرمایه گذاری کنید

انواع شرکت های حقوقی و تجاری

شرکت با مسئولیت محدود

مسئولیت سهام داران محدود به سرمایه سهام، به جز بدهی های مالیاتی. سود سهام مجاز است. تعداد سهام داران حداقل یک ، حداکثر ۵۰. مدیر عامل (ها) - به خارجی ها اجازه داده می شود که مدیر عامل باشند. ارزش سهام حداقل ۱۰ هزار لیر ترکیه، حداقل هر سهم ۲۵ لیر ترکیه. مستقل و قانونی به عنوان یک شرکت ترکیه ای در نظر گرفته می شود. مالیات بر درآمد شرکت ۲۲.٪ مالیات بر سود سهام تا زمانی که سهام انتقال داده نشود، شامل نمی شود.برای اعلام در لیست بورس اوراق بهادار مجاز نیست. انتقال سهام در داخل و خارج از ترکیه مجاز است.

شرکت با مسئولیت محدود

مسئولیت سهام داران محدود به سرمایه سهام. سود سهام مجاز است. تعداد سهام داران حداقل یک، حداکثری وجود ندارد. هیئت مدیره - به خارجی ها اجازه داده می شود که عضوی از هیئت مدیره باشند. ارزش سهام حداقل ۵۰ هزار لیر ترکیه، حداقل هر سهم ۲۵ %تمامی سهام. مستقل و قانونی به عنوان یک شرکت ترکیه ای در نظر گرفته می شود. مالیات بر درآمد شرکت ۲۲.٪ مالیات بر سود سهام تا زمانی که سهام انتقال داده نشود، شامل نمی شود. برای اعلام در لیست بورس اوراق بهادار مجاز است. انتقال سهام در داخل و خارج از ترکیه مجاز است.

داشتن شعبه یا نمایندگی

یک شرکت خارجی برای افتتاح شعبه ی خود در ترکیه موظف است از وزارت تجارت و صنعت، مجوز بگیرد. هویت یک شعبه یا نمایندگی یک نهاد، از نهاد مادر جداگانه نیست. بنابراین با توجه به دامنه کاری، یک شعبه یا نمایندگی نیز همان بستر شرکت مادر را در ترکیه داراست. هر شعبه باید از نام شرکت مادر استفاده کرده و عنوان شعبه را در آن درج نماید. هر شعبه توسط یک نماینده یا مدیر شعبه با اختیار تام اداره می شود، که یا بایستی یک شهروند ترکیه بوده و یا به عنوان یک خارجی دارای اجازه اقامت و اجازه کار قانونی در ترکیه مقیم باشد.

دفاتر ارتباطی و واسط

دفاتر واسط و ارتباطی برای انجام هرگونه فعالیت تجاری در ترکیه مجاز نیستند. فعالیت آنها محدود به فعالیتهای غیرتجاری است، مانند جمع آوری اطلاعات در مورد فرصتهای سرمایه گذاری در ترکیه. تهیه امکان سنجی و مطالعات تحقیقات بازار در بازار ترکیه؛ جمع آوری اطلاعات در مورد اقتصاد ترکیه؛ و ارائه اطلاعات در مورد شرکت مادر و محصولات آن.

برای تاسیس یک دفتر ارتباطی شرکت خود در ترکیه، ملزم به اخذ مجوز لازم از اداره سرمایه گذاری های خارجی زیر نظر وزارتخانه های ترکیه هستید. این مجوز برای مدت زمان حداكثر ۳ سال اعطا می شود كه در پایان آن می توان برای تمدید آن اقدام كرد.

راه اندازی کارخانه

دریافت زمین رایگان و تسهیلات دولتی دریافت چندین هکتار زمین رایگان بر اساس پروپوزال آماده شده برای کارخانه تحت احداث زمین واقع در شهرک صنعتی با زیر ساخت های فعال و آماده ی بهره برداری پرداخت سی درصد از هزینه های انرژی مصرفی از جمله آب، برق و گاز طبیعی توسط دولت ترکیه معافیت کامل از مالیات بر ارزش افزوده معافیت کامل از مالیات گمرک در صورت واردات ماشین آلات و ... معافیت از مالیات بر درآمد به میزان مبلغ سرمایه گذاری معافیت نود درصدی از مالیات بر درآمد مابقی درآمد (اخذ 02.0 درصدی مالیات بر در آمد) دریافت تسهیلات بانکی دریافت وام های بانکی برای احداث کارخانه و خرید تجهیزات و ماشین آلات ارایه وام بانکی با کسر دو درصدی از بهره ی بانکی در صورت اخذ وام به ارزهای رایج ارایه وام بانکی با کسر هفت درصدی از بهره ی بانکی در صورت اخذ وام به لیر ترکیه دریافت تسهیلات نیروی کار پرداخت کامل بیمه تمامی کارکنان به مدت 10 سال از احداث کارخانه پرداخت کامل مالیات بر حقوق کارمندان به مدت 10 سال از احداث کارخانه پرداخت کامل هزینه ی مربی برای آموزش کارکنان در زمینه های لازم پرداخت هزینه حضور در ساعات آموزشی به کارکنان پرداخت بخشی از حقوق کارگران بر اساس اشتغال زایی کارخانه تحت احداث خصوصیات منطقه  دارای موقعیت کاملا مرکزی برای صادرات از ترکیه به کشورهای همسایه از جمله ایران و سایر کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی دسترسی به مسیرهای جاده ای ایران و اروپا دسترسی به مسیرهای ریلی از طریق نزدیکی به ایستگاه راه آهن شهر ارزروم دسترسی به مسیرهای دریایی از طریق نزدیکی به بندر شهر ترابزون دریافت شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه دریافت برگه ی مناسب بودن سرمایه گذاری برای اخذ شهروندی با نشان دادن حداقل سرمایه پانصد هزار دلاری برای ساخت و احداث کارخانه دریافت شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه برای موسس کارخانه و خانواده ی وی دریافت پاسپورت سبز ترکیه برای موسس کارخانه در صورت نشان دادن صادرات سالانه بالای یک و نیم میلیون دلار در طی سه سال.

زمان انجام این فرایند توسط گروه حقوقی بیات

شرکت خدمات مهاجرتی BAYAT GROUP ،تمامی مراحل صدور شهروندی شما رو قبل و بعد ثبت درخواست، از نزدیک پیگیری می نماید و عملکرد کاملا متفاوتی نسبت به بسیاری از آژانس های خدماتی دیگر که بعد از ثبت درخواست، متقاضی را به حال خود رها می کنند، داراست. این روشیست که ما از پیشرفت صحیح پرونده و اخذ تمامی تاییدیه های لازم مطمئن پرونده شما را در طی مدت زمانی کمتر از ۳ الی ۶ ماه به روی میز ریاست جمهوری برای امضای نهایی می رسانیم. در صورتی که ما از عهده ی این کار بر نیاییم، ضمانت می دهیم که جبران خسارت کرده و تمامی هزینه های شما را به صورت کامل به شما باز پرداخت می نماییم. و در ضورت وجود هرگونه ریسک نسبت به شرایطتان شما را آکاه خواهیم کرد. برای اطمینان خاطر شما، این موضوع به صورت بندی در قرارداد خدمات ما آورده شده است. ما تمامی خطرات مسیر را به جان می خریم تا شما خیالتان آسوده باشد. برای مشاوره و اخذ اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.همچنین ببینید: هر آنچه که قبل از سرمایه گذاری در ترکیه باید بدانید

برچسب ها:

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

0

دیدگاه