bisti logo
instagram iconfacebook iconwhatsapp icontelegram icon

جهت تماس با مشاوران ما می توانید با شماره تماس 26217639-021 بگیرید.

logo

گروه بیات

«

وبلاگ

«

مهاجرت

«

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه و اقامت

ترکیه|خرید ملک در ترکیه|مهاجرت

حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه و اقامت

در این صفحه می خوانید:

یکی از سوالات مهاجرینی که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند این است که حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه و اقامت چقدر است؟ به طور کلی باید بدانیم اگر صرفا قصد شما مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه در این کشور است به میزان حداقل 50000 پوند باید پول داشته باشید و هزینه کنید. شاید بپرسید که با این مقدار پول چه نوع خانه‌ای می‌توانم داشته باشم؟ آیا خدمات رفاهی خوبی در اختیار خواهم داشت؟ آیا در محله خوبی می‌توانم خانه بخرم؟ با این میزان پول در چه شهری توان خرید خانه را دارم؟ باید بدانیم که برای پاسخ به این سوالات باید مقداری منطقه مورد نظرمان را کوچک‌تر کنیم. چرا که قیمت ملک در ترکیه از یک شهر به شهر دیگر و حتی از یک روستا به روستای دیگر متفاوت است. اگر قصد مهاجرت و اقامت در ترکیه را به واسطه خرید خانه دارید ابتدا باید مشخص کنید که مقصد شما کدام شهر است. شهرهای شلوغ یا شهرهای ساحلی؟ هر یک از این شهرها مزایایی دارند.

قیمت خانه در ترکیه چقدر است؟

همانطور که در ایران و سایر کشورها قیمت یک ملک به فاکتورهای تقریبا مشخصی وابسته است. در ترکیه نیز میزان قیمت ملک از همین فاکتورها پیروی می‌کند. قیمت یک ملک در ترکیه به عوامل مختلفی وابسته است. عواملی مثل:

  • سن ساخت بنا
  • متراژ بنا
  • نوع ملک به عنوان یک آپارتمان یا یک ویلایی
  • محله‌ای که آن خانه در آن واقع شده است
  • امکاناتی را که شامل می‌شود
  • شهری که در آن واقع شده است
  • دسترسی‌ها و خدمات اطراف آن (مثلا مترو، پارک، بازار و...)
  • نوساز بودن یا دست دوم بودن بنا

در بالا هم اشاره کردیم که مهم‌ترین عامل برای تعیین قیمت ملک شهری است که آن ملک در آن واقع شده است. طبق آمار مهم‌ترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت و اقامت و خرید خانه عبارتند از: استانبول، آنتالیا، آنکارا و بورسا. محبوب‌ترین شهرها در بین خارجی‌ها برای خرید خانه، استانبول (44.3 درصد سهم خارجی‌ها که در املاک سرمایه‌گذاری می‌کنند) و آنتالیا (21.2 درصد سهم) هستند. طبق آمار ترکستات، 4192 ملک در جولای 2019 به خارجی‌ها فروخته شده است. نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46.7 درصد افزایش داشته است. استانبول با 1903 فروش سرآمد فروش ملک در تکیه را دارد و بعد از آن آنکارا و بورسا با 249 و 217 فروش در رده‌های بعدی قرار دارند. برای اینکه بیشتر با حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه و اقامت آشنا شویم قصد داریم قیمت‌ها را در این شهر مورد بررسی قرار دهیم.

چرا خانه‌ها در ترکیه بسیار ارزان هستند؟

چرا خانه‌ها در ترکیه بسیار ارزان هستند و حداقل قیمت خرید خانه در کشور ترکیه برای ایرانی ها چقدر است؟[/caption] اولین چیزی که باید بدانید این است که ترکیه فقط حدود 20 سال پیش بازار املاک و مستغلات خود را مدرن کرد. تا آن زمان، ساخت و سازهای جدید امری نادر بود و وام مسکن در دسترس نبود. بنابراین، بازار ملک در ترکیه هنوز در مراحل ابتدایی خود است و همین امر در کم بودن قیمت خانه تاثیرگذار است. دلیلی دوم برای کم بودن قیمت مسکن در ترکیه تنظیم نسبت عرضه و تقاضای دولت ترکیه به هدف جذب سرمایه‌گذراران خارجی است. به هدف دولت ترکیه نسبت به بازار مسکن با دقت نگاه کنید. مناطقی که ساخت‌وساز انبوه جدید در آن انجام شده دارای تعداد زیادی مسکن هستند که به مدل کسب‌وکار عرضه در مقابل تقاضا کمک می‌کند. بیشتر بدانید: آیا خرید خانه در ترکیه بی خطر است؟ در نهایت، مصالح ساختمانی و هزینه‌های قانونی نسبت به سایر کشورها ارزان‌تر است و پس‌انداز بر شاخص قیمت ضربه می‌زند. 50000 پوندی که ترکیه شرط اخذ اقامت مهاجران به واسطه خرید خانه قرار داده است، در این کشور برای خرید یک خانه تقریبا کوچک برای زوجی جوان است. می‌توان درک کرد هدف ترکیه جذب سرمایه‌های به نسبت کوچک به بالاست و از طرفی جذب نیروی جوان متخصص با قدرت مالی متوسط و از طرف دیگر افراد دارای سرمایه‌های بالا با هر میزان سنی است.

با حداقل قیمت خرید خانه در استانبول چطور خانه‌ای قابل تهیه کردن است؟

با حداقل قیمت خرید خانه در استانبول چه ملکی میتوان خرید؟[/caption] در ادامه قصد داریم بدانیم که با مقدار 50000 پوند که کمترین میزان سرمایه‌گذاری برای یک خانه جهت دریافت اقامت است، چه نوع خانه‌ای در چه محله‌ای از استانبول به عنوان محبوب‌ترین شهر ترکیه جهت خرید خانه، می‌توان تهیه کرد. مناطق و محله‌های مرکزی مانند فاتح و بی اوغلو در نظر بگیرید. یک خانه حداقل 1000 پوند برای هر متر مربع هزینه خواهد داشت. یعنی با 50000 هزار پوند می‌توان یک خانه 50 متری در یک محله متوسط در استانبول تهیه کرد. محله‌های دیگری مانند سارییر که لوکس‌تر هستند قیمت بالاتری دارند. با این حال، استانبول در حال ارتقا بازار مسکن خود با ساخت و سازهای جدید در مناطق نزدیک‌تر به اروپا است. با مترو و خطوط حمل‌ونقل پیشرفته، این مکان‌ها انتخاب ایده‌آلی برای کسانی است که می‌خواهند وارد بازار املاک و مستغلات بزرگ‌ترین شهر ترکیه شوند اما بودجه مشخصی دارند. قیمت های اولیه 50000 پوند برای یک آپارتمان یک خوابه نیز برای خریداران ترکیه‌ای و خارجی که برای اولین بار خرید می‌کنند جذاب است. بیشتر بدانید: بایدها و نبایدهای خرید ملک در ترکیه تبلیغات زیادی پیرامون این مناطق بر روی فرودگاه جدید و مسیر کانال برنامه‌ریزی شده متمرکز شد که سرمایه گذاران املاک و مستغلات را در سراسر جهان جذب کرده است. با این حال، شوراهای محلی نیز میلیون‌ها دلار برای ارتقای محله‌های خود برای تبدیل شدن به مکان‌های دوست‌دار خانواده برای زندگی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. وجود مسکن مازاد قیمت‌ها را پایین نگه می‌دارد، اما هر خریدار برای اولین بار که قصد دارد خانه ایده‌آل خود را حداقل برای ده سال نگه دارد، فرصتی برای رشد سرمایه خواهد دید. مناطقی که باید آنها را با این قیمت حداقلی در استانبول در نظر گرفت عبارتند از Beylikduzu، Esenyurt، Basaksehir، Buyukcekmece و Buyukcekmece که همگی در غرب آن قرار دارند.

با حداقل قیمت خرید خانه در آنکارا چطور خانه‌ای قابل تهیه کردن است؟

آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه و خانه بسیاری از ترک‌ها از سراسر کشور و همچنین مهاجران است. این شهر همچنین یک شهر بین‌المللی دانشجویان است که در حال حاضر 19 دانشگاه در آن فعال هستند. آنکارا، پایتخت ترکیه، شهری مدرن و شهری است که می تواند نسبتاً خوب سازماندهی شده، منظم و کمی بوروکراسی باشد. هزینه زندگی در ترکیه به محل زندگی و سبک زندگی شما بستگی دارد. بیشتر بدانید: بهترین روش اخذ پاسپورت ترکیه کدام است؟ آنکارا شهری زیبا، ارزان، منظم، مهاجرپذیر. وجود این ویژگی‌ها و بسیاری دیگر برای این شهر، آن را به مقصدی جدی برای مهاجرین جهت خرید خانه و اقامت تبدیل کرده است. آنکارا مکانی عالی برای زندگی است. مسکن ارزان قیمت و همچنین هزینه زندگی و رتبه‌بندی ایمنی خوبی دارد. این شهر همچنین دارای پایین‌ترین قیمت برای فعالیت‌های تفریحی در ترکیه است. مقایسه میانگین قیمت‌های خانه در آنکارا و استانبول نشان دهنده این است که قیمت‌های ملک در آنکارا نصف استانبول می‌باشد. این نشان می‌دهد که با 50000 پوند که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری جهت اخذ اقامت در ترکیه است می‌تونید مسکن و خانه بزرگتری برای خود و خانواده‌تان فراهم نمایید. خانه‌ای حدودا 80 متری در یکی از محله‌های متوسط و خوب آنکارا. با توجه به اینکه درصد سرمایه گذاری در این دو شهر یعنی آنکارا و استانبول از باقی شهرها بیشتر است به توضیحات جهت تهیه مسکن در همین دو شهر بسنده می‌کنیم و در ادامه مطلب به مسائل کلی‌تر می‌پردازیم.

شرایط خرید خانه اقساطی در ترکیه

اگر به عنوان قشر متوسط در ایران در حال زندگی بوده‌اید و حال تصمیم به مهاجرت به ترکیه گرفته‌اید، احتمالا تجربه نحوه کارکرد وام برای خرید کالاهای گران قیمت که احتمال افزایش قیمت را در یک اقتصاد تورمی دارند، دارید. در یک اقتصاد تورمی که احتمال افزایش قیمت یک کالا در چند ماه یا چند سال آینده هست، دریافت وام و خرید آن کالا بهترین گزینه است.از آنجایی که خانه جز آن دسته از چیزهایی است که توان پرداخت آن برای هر کسی به راحتی محیا نیست، از طرفی اقتصاد ترکیه هم دست کمی از اقتصاد ایران ندارد، پس بهتر است برای خرید خانه از دریافت وام کمک بگیرید. بیشتر بدانید: همه چیز درباره اقامت ترکیه از روش خرید ملک امکان خرید اقساطی ملک در ترکیه یکی از نکات جذاب برای خرید خانه در ترکیه می باشد. سرمایه گذاران خارجی املاک در ترکیه می‌توانند ملک را به صورت اقساطی خریداری کنند که عمر آن بیش از 5 سال است. تنها نکته‌ای که برای مهاجرین حائز اهمیت است این است که با دریافت امکان انتقال سند برای آنها وجود دارد یا خیر. چرا که اگر سند به اسم فرد مهاجر نباشد امکان اخذ اقامت برای او از این روش وجود نخواهد داشت.

آیا اقدام به خرید خانه در ترکیه و اقامت ارزشمند است؟

هزینه‌های نگهداری ملک نیز در ترکیه بسیار مقرون به صرفه است. هزینه نگهداری ماهانه در مجتمع های آپارتمانی به طور متوسط ​​حدود 20 تا 25 یورو است که نظافت، نگهداری و کلیه هزینه‌های مناطق کاربری مشترک مانند باغ، آسانسور، پله‌ها و استخر را پوشش می‌دهد. قیمت ملک در این کشور یکی از مهمترین دلایل ترجیح در خرید ملک در خارج از کشور است. قیمت املاک و مستغلات در ترکیه به طرز شگفت انگیزی پایین است، حتی امروزه با نرخ ارز بالا برای خریداران خارجی از کشورهای غربی، حتی پایین‌تر است. البته این موضوع برای ما ایرانی‌ها که هر روز شاهد کاهش ارزش پولمان هستیم صدق نمی‌کند. بیشتر بدانید: شرایط جدید اقامت ترکیه در سال ۲۰۲۳ بازار املاک ترکیه طیف گسترده‌ای از املاک را برای فروش ارائه می‌دهد. در حالی که می‌توانید ملک‌های مقرون‌به‌صرفه را برای سرمایه‌گذاری‌های کم هزینه خریداری کنید، می‌توانید املاک لوکس با کیفیت بالا مانند ویلاهای با دید دریا را نیز در ترکیه پیدا کنید. به عبارت دیگر، بازار املاک ترکیه گزینه‌هایی را برای همه ارائه می‌دهد که مناسب خریداران مختلف با نیازهای متفاوت است. فرآیند خرید ملک در ترکیه نسبت به اکثر کشورها آسان‌تر است. به همین دلیل ترکیه یک مقصد بسیار شناخته شده در بین خریداران بین المللی املاک و مستغلات است. مراحل قانونی سریع و بدون دوره انتظار است و می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی، احتمالاً ظرف 3 روز پس از انتخاب ملک، تکمیل شود. این امر سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه را بدون اتلاف وقت با کاغذبازی‌های ناخواسته آسان و سریع می‌کند.

سخن پایانی

ترکیه برای ما ایرانی‌ها به دلایل مختلف مثل نزدیکی به کشورمان از جمله مقاصد معقول و منطقی برای مهاجرت است. یکی از راه‌های اخذ اقامت ترکیه خرید ملک است. حال سوال اصلی اینجاست: حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه و اقامت چقدر است؟ دولت ترکیه شرط اخذ اقامت برای این کشور را خرید خانه‌ای با حداقل 50000 پوند قیمت گذاشته است. با این مبلغ پول در یکی از شهرهای محبوب ترکیه امکان خرید خانه‌ای حدودا 50-60 متری در یک محله به نسبت متوسط را خواهید داشت.

برچسب ها:

اشتراک گذاری

favorite articles

سوالات متداول

favorite articles

نویسنده: مصطفی بخشیان

favorite articles

ارسال دیدگاه

favorite articles

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

*

نام

*

ایمیل

2

دیدگاه

مهدی

date

1403/01/29

.

14:35

عالی بود .

رامین

date

1403/02/01

.

11:39

تشکر از مطالب خوب شما